24 de elevi în clasă, criteriu obligatoriu în planurile de școlarizare pentru liceu – proiect

ID 809348 | Classroom © Gloda | Dreamstime.com

Liceele din filiera teoretică și cele din filierele tehnologice sau vocaționale vor realiza planurile de școlarizare pentru anul școlar 2025-2026 astfel încât să respecte criteriul obligatoriu al claselor compuse din câte 24 de elevi, prevede un proiect de metodologie pus, azi, în dezbatere de Ministerul Educației.

Proiectul de metodologie prevede că elaborarea proiectului planului de școlarizare pentru unitățile de învățământ preuniversitar de stat se realizează pe baza următoarelor criterii specifice obligatorii:

1. constituirea formațiunilor de studiu la educație timpurie, învățământ primar – clasa pregătitoare, clasa I, învățământ gimnazial – clasa a V-a, a VI-a în cadrul limitelor prevăzute de art. 23 alin. (1) din Legea nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare;
2. constituirea formațiunilor de studiu la clasa a IX-a/a XI-a/anul I în învățământul de masă se realizează astfel:
a) învățământ liceal cu frecvență (zi), filiera tehnologică și învățământ profesional, din 24 de elevi;
b) învățământ liceal cu frecvență (zi), filiera teoretică, din 24 de elevi;
c) învățământ liceal cu frecvență (zi), filiera vocațională, profil sportiv, teologic, pedagogic, precum și învățământ liceal de artă, din 24 de elevi;
d) învățământ liceal cu frecvență seral și frecvență redusă, clasa a IX-a, din 26 de elevi;
e) învățământ liceal cu frecvență seral, filiera tehnologică, clasa a XI-a, din 26 de elevi;
f) învățământ terțiar nonuniversitar (postliceal și de maiștri), din 28 de elevi;

3. constituirea formațiunilor de studiu în sistem dual, conform solicitărilor operatorilor economici și cu respectarea limitelor prevăzute de art. 23 alin. (1) din Legea nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare;
4. stabilirea de către inspectoratele școlare a numărului de locuri, repartizat pe unități de învățământ, pentru:
a) candidații de etnie romă;
b) candidații cu cerințe educaționale speciale;
c) tinerii de origine română din Republica Moldova, țări învecinate și diasporă;

5. asigurarea cuprinderii întregii generații a copiilor în vârstă de 4 ani în grupa mijlocie;

6. asigurarea cuprinderii întregii generații a copiilor în vârstă de 5 ani în grupa mare;

7. asigurarea cuprinderii întregii generații a copiilor în vârstă de 6 ani în clasa pregătitoare;

8. asigurarea cuprinderii întregii generații de absolvenți ai clasei a VIII-a în învățământul liceal, inclusiv în sistem dual, în vederea finalizării învățământului obligatoriu;

9. organizarea programului educațional „A doua șansă”, pentru persoanele care au depășit vârsta corespunzătoare clasei potrivit prevederilor art. 17 alin. (2) din Legea nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare, indiferent dacă persoana respectivă a mai fost sau nu înscrisă în sistemul de învățământ preuniversitar sau de momentul și motivele abandonului școlar;

10. formațiunile de studiu care intră sub incidența prevederilor art. 23 alin. (8) și (9) din Legea nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare, se constituie de regulă cu maximum 3 elevi cu cerințe educaționale speciale/clasă.

Proiectul este disponibil, integral, aici: Proiect_Metodologie_fcs_2025_2026

ID 809348 | Classroom © Gloda | Dreamstime.com

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.