
Peste 5.000 de clujeni au apelat numărul de urgență 119, destinat cazurilor de abuz asupra copiilor, în decurs de doi ani. Cele mai numerosase sesizări au vizat abuzul fizic şi emoţional.
Numărul 119 a fost apelat de 5.271 de persoane din momentul în care serviciul de call center a devenit operaţional, în luna ianuarie 2022, până la data de 15 februarie 2024, potrivit Consiliul Judeţen Cluj, scrie News.ro. În intervalul 1 ianuarie – 31 decembrie 2023, la nivelul D.G.A.S.P.C. Cluj au fost recepţionate 2.465 de apeluri, în timp ce în anul 2022 au fost recepţionate 2.454 de apeluri. De asemenea, în perioada 1 ianuarie 2024 – 15 februarie 2024, 352 de clujeni au apelat numărul unic 119.
În ceea ce priveşte problemele sesizate, cele mai multe au vizat abuzul fizic şi emoţional (respectiv 2005 cazuri) precum şi neglijarea (285 de cazuri). În plus, au mai fost sesizate cazuri de bullying, copii care refuză să meargă la şcoală, cazuri de exploatare prin muncă, exploatare sexuală, violenţă în şcoală, trafic de minori.
Prin apelarea numărului 119, disponibil în toate reţelele publice de comunicaţii din România, pot fi raportate, în regim non-stop, toate cazurile de abuz, exploatare, neglijare şi forme de violenţă asupra copiilor, respectiv toate situaţiile care nu necesită intervenţia imediată a autorităţilor specializate din cadrul Serviciului de Urgenţă 112.
Potrivit Guvernului, numărul 119 beneficiază de o infrastructură complexă de intervenție specializată și suport pentru copii, în timp real: