
Consiliul Național al Elevilor (CNE) afirmă , într-un mesaj postat pe Facebook, că anularea și echivalarea examenelor ar implica stabilirea unei ierarhii incorecte la admiterea la liceu sau facultate.
Mesajul CNE, integral:
În ultimele săptămâni, fiecare dintre noi – elev, părinte sau profesor – a simțit, într-o anumită măsură, o stare de incertitudine cu privire la măsurile din educație. Ne-am fi dorit să avem parte de mai multă fermitate, claritate și transparență în comunicare.
În această incertitudine, s-a născut o propunere populară în rândul unora dintre actorii implicați în educație: anularea examenelor naționale și echivalarea acestora cu mediile obținute de elevi în gimnaziu, respectiv liceu.
Deși înțelegem îngrijorarea acestora în privința condițiilor de desfășurare a examenelor, există numeroase obstacole de natură etică și legislativă în calea unei astfel de măsuri, motiv pentru care ea nu a fost susținută în vreun moment de reprezentanții elevilor.
Anularea și echivalarea examenelor ar implica stabilirea unei ierarhii incorecte la admiterea la liceu sau facultate, având în vedere faptul că, în România, nu avem un sistem de notare unitar. Nu ar mai exista un filtru care să dea șanse egale elevilor să acceadă în ciclul următor de învățământ.
De asemenea, toți elevii care nu au promovat sau au fraudat în anii anteriori examenul de Bacalaureat ar putea să se înscrie la sesiunile din această vară și să îl promoveze în baza mediei generale din liceu, ajungând apoi în învățământul superior.
Mai multe consecințe ale acestei măsuri, dacă ea ar fi fost adoptată, dar și motivele care ne-au determinat să ne poziționăm împotriva ei, reies din videoclipul de mai jos, pentru care îi mulțumim lui Șerban Hâncu.
https://www.facebook.com/consiliulelevilor/videos/709576593177435/