SONDAJ ”Părinții cer schimbare”: Peste 70% dintre profesorii din mediul urban nu au respectat orarul la școala online

Un sondaj realizat pe internet de comunitatea ”Părinții cer schimbare” aduse informații noi despre modul în care s-a desfășurat școala online în mediul urban, în perioada de pandemie. Potrivit sondajului, 77% dintre profesori nu au respectat orarul dinainte de suspendarea școlii decât în proporție de 50% sau mai puțin. De asemenea,  22% dintre profesorii din mediul urban nu au interacționat în niciun mod cu elevii.

Între 4% și 7% dintre participanții la sondaj au afirmat că nu fac deloc școala online. 

Principalele concluzii ale sondajului realizat de ”Părinții cer schimbare”:
  • 22% dintre profesorii din mediul urban nu au interacționat în niciun mod cu elevii.
  • 76% dintre elevii care au participat la cursuri online au făcut-o de 3-5 ori pe săptămână
  •  44% dintre elevii care au participat la cursuri online au petrecut între 3-6 ore în față ecranelor zilnic pentru orele online, iar 51% au petrecut 2 ore sau mai puțîn
  • Pentru 28% dintre elevi orele online sunt “foarte solicitante”
  • Durata recomandată a orelor de curs a fost respectată doar în proporție de 62%, pe când în 31% dintre cazuri orele online depășeau această durata
  • 77% dintre profesori nu au respectat orarul dinainte de suspendarea școlii decât în proporție de 50% sau mai puțîn
  • 75% dintre elevi au participat la toate cursurile organizate online
  •  Motivele pentru care elevii nu au putut participa la unele cursuri sunt diverse:
    • – 14% din cauza lipsei de comunicare a profesorilor
    • – 14% din cauza lipsurilor tehnice (internet sau dispozitiv)
    • – 9% din lipsa de interes
  • Pentru 24% dintre elevi volumul de teme primite a fost ”foarte mare”. Pentru 47%dintre elevi acesta a fost “potrivit”
  • 73% dintre elevi au putut respectă întotdeauna termenele de predare ale temelor
  • 56% dintre elevi au avut nevoie de ajutorul părinților pentru a rezolva temele primite în urmă orelor online
  •  36% dintre părinți consideră că atitudinea profesorilor la cursurile online a fost diferită față de cea de la clasa. 33% consideră că a fost aceeași
  • Interacțiunea cu învățătorii/diriginții a fost “Potrivită sau foarte bună” pentru 60% dintre părinți. Pentru 40% dintre părinți interacțiunea a fost “Foarte scăzută” sau a lipsit în totalitate
  • Doar 63% dintre învățători/diriginți au informat părinții în legătură cu modificările survenite în această perioada (communicate de la Minister, adrese, chestionare)
  • 67% dintre părinți susțîn că “Unii profesori au făcut eforturi, alții nu” pentru îmbunătățirea abilității lor de a comunica cu elevii în mediul online.

Sondajul a fost efectuat online, în perioada 21-25 mai și au răspuns 1048 de persoane.

(1, 2, 3) La chestionar au răspuns părinți ai căror copii frecventează școala primară (39%), 42% -gimnaziul și 12%  liceul. 93% dintre copiii părinților care au răspuns sondajului sunt înscriși în învățământul de stat.

Repondenții locuiesc în proporție covârșitoare în mediul urban, 93%, ceea ce face că sondajul să fie semnificativ doar pentru acest segment de populație. 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.