
15 școli s-au înregistrat în programul de pilotare, demarat de Ministerul Educației.
Educație Privată a obținut lista acestora. Potrivit listei, 7 dintre cele 15 unități școlare sunt private, iar 8 sunt publice.
Unitățile de învățământ pot depune, în continuare, documentația necesară pentru a se înscrie în program.
1 | Școala Gimnazială Petre Ispirescu | Constanța |
2 | Liceul Teoretic Little London | Voluntari, Ilfov |
3 | Școala Gimnazială Nr. 1 | Curcani, Călărași |
4 | Liceul Româno-Finlandez | București |
5 | Școala Gimnaziala PREMS | Brașov |
6 | Școala Gimnazială Paradis | Iași |
7 | Școala Gimnazială Gheorghe Vernescu | Râmnicu Sărat, Buzău |
8 | Transylvania College | Cluj-Napoca |
9 | Colegiul Național Gheorghe Lazăr | București |
10 | Școala Gimnazială Grozești | Grozești, Mehedinți |
11 | Colegiul Mihail Cantacuzino | Sinaia, Prahova |
12 | Școala Profesională Specială pentru Deficienți de Auz Sf. Maria | Sector 6, Curuești |
13 | Școala Gimnazială Româno-Finlandeză ERI | Sibiu |
14 | Liceul Teoretic Național | București |
15 | Scoala Gimnaziala Speciala nr. 1 | Giurgiu |
Secretarul de stat Radu Szekely va coordona comisia de la Ministerul Educației care se va ocupa de implementarea proiectului privind școlile-pilot. Marian Staș, ”părintele” acestui proiect din perioada în care Monica Anisie conducea ministerul, va face, la rândul său, parte din comisie.
Comisia va evalua proiectele unitățile de învățământ preuniversitar cu statut de școli-pilot.
Într-o declarație acordată Educație Privată în luna aprilie, Radu Szekely afirma că Ministerul Educației încurajează cât mai multe școli să se înscrie în programul de pilotare:
”Vrem să pilotăm modele de învățare, predare, evaluare și management școlar care să demonstreze că se poate face școală și altfel, cât mai nevoie de așteptările elevilor și ale comunității. Vrem școli-pilot și în mediul rural, și în cel urban. și în zonele dezavantajate și în cele mai prospere.
Școlile se pot adapta și pot oferi beneficii elevilor, care să corespundă nevoilor acestora și cerințelor de astăzi ale educației. Pe termen lung, modelele de succes pot fi scalate la nivel național.