
Legea le permite elevilor vaccinați să vină la școală și să aibă acces la învățarea față în față, chiar și atunci când în clasa lor un coleg a fost diagnosticat cu COVID-19. Ce se întâmplă însă cu colegii nevaccinați care trebuie să rămână acasă 14 zile? Sunt profesorii pregătiți pentru predarea în sistem hibrid?
Dr. Daniela Vasile, Director of Learning la Avenor College, împărtășește sfaturile ei pentru propria echipă de profesori, în contextul în care unii dintre elevi continuă învățarea la școală, iar alții sunt temporar online.
Bonus, Daniela a inclus și un model de planificare a unei lecții online sau hibrid, împreună cu linkuri către platforme și resurse utile în planificare.
În plin sezon al învățării hibride și în anumite situații al învățării online, în timp ce autoritățile schimbă regulile jocului din mers, profesorii trebuie să nu uite că elevii lor se bazează pe ei. Indiferent că sunt acasă sau învață încă la școală, responsabilitatea noastră este aceeași.
Și în școala noastră avem atât lecții față în față, cât și lecții hibrid și online pentru anumite grupuri de elevi, iar cheia pentru jonglarea între ele este planificarea foarte bună.
Planificarea unei ore online este diferită de planificarea unei ore în persoană, iar planificarea pentru hibrid conține elemente din ambele tipuri. Acesta din urmă este cel mai dificil mediu de predare, dar, după cum vedem, nu putem scăpa de el.
Pentru ca o oră online să aibă succes, este nevoie de o planificare mai atentă decât pentru o oră cu toți elevii în clasă. Online, planificarea învățării este mai detaliată și mai anticipativă.
Vă ofer aici și un posibil model pentru desfășurarea unei ore hibride (este în limba engleză, deoarece noi avem o echipă mixtă de profesori, români și britanici, și folosim resurse în engleză).
Vă doresc curaj să explorați platformele digitale care pot să vă ușureze munca și viața. Fiți deschiși și continuați să învățați zi de zi, pentru că după cum bine putem vedea, nicio zi în educație nu seamănă cu cealaltă și trebuie să fim pregătiți pentru toate scenariile de învățare.
Dr. Daniela Vasile
Director of Learning, Avenor College