
Andra Berceanu, director executiv FePAL, a publicat un fragment din conținutul dintr-o lecție de Muzică, adresată elevilor de clasa a VII-a. Lecția predată este concepută într-un limbaj extrem de abstract, greu accesibil copiilor de această vârstă.
Cu toate acestea, potrivit reprezentantei FePAL, conținutul face parte din materia pentru testarea sumativă pe care o vor susține elevii.
Ce spune Andra Berceanu:
România Educată – test sumativ – disciplina Muzică – extras din conținutul predat:
“Sunetele alterate prin intermediul alterațiilor accidentale, cromatismele prezintă o atracție de rezolvare treptată în direcția în care au fost alterate.”
Pare că scopul școlii este de a transforma orice disciplină într-un fel de puzzle din care greu se descifrează informația utilă și din care, cu satisfacție, ideea de bază este să testeze elevii. De evaluare formativă nu pare ca s-a auzit peste tot și nici de faptul că elevul merge la școală pentru a dobândi competențe. O fi o “alterație accidentală” sau nu.
Faptul că s-a propus notarea la disciplinele vocaționale cu calificative este consecința modului în care acestea sunt gestionate chiar de profesorii care le predau. Aveau oportunitatea de a preda niște ore superbe, care să fascineze până și pe elevul afon sau lipsit de orice talent artistic, dar au ales abstractizarea și limbajul de lemn.
Sursă foto: https://www.dreamstime.com/stock-photo-music-sheet-abstract-art-background-image63703789