
Proiectul noii Legi a învățământului preuniversitar asumat de ministrul Ligia Deca cuprinde un instrument nou pentru evaluarea elevilor din România: o Platformă Națională de Alfabetizare Funcțională.
Potrivit informațiilor obținute de Educație Privată, nivelul de alfabetizare funcţională al beneficiarilor primari ai educaţiei este evaluat periodic.
Evaluările respective sunt realizate în cadrul unei platforme naţionale care include teste realizate conform standardelor de alfabetizare funcţională, corelate cu profilul absolventului.
Funcţionarea şi gestionarea platformei naţionale de alfabetizare funcţională este realizată de Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare.
Datele colectate prin evaluările cu privire la acest aspect sunt cuprinse într-un raport care se dă publicităţii anual de Ministerul Educaţiei.
De asemenea, se înfiinţează programul naţional de formare a cadrelor didactice în vederea creşterii nivelului de alfabetizare funcţională al elevilor. Implementarea Programului este reglementată prin hotărâre de Guvern, iniţiată de Ministerul Educaţiei, la propunerea CNFDCD.
Informații obținute de Educație Privată despre CNCE:
Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare și Institutul pentru Științele Educației nou înfiinţate preiau, pe bază de protocol, activităţile Centrului Național pentru Politici și Evaluare în Educație și se subrogă, în toate drepturile, obligaţiile, contractele, deciziile de finanţare, ordinele de finanţare, acordurile şi litigiile instituţiei, structurii sau activităţii preluate, inclusiv prin preluarea tuturor bunurilor mobile şi imobile aflate în administrarea sau, după caz, în proprietatea acestuia.