PISA 2022. Declin fără precedent la matematică și lectură, în zeci de țări

Aptitudinile de matematică și de lectură ale adolescenților sunt într-un declin fără precedent în zeci de țări, conform rezultatelor la testarea PISA 2022, anunțate astăzi de OCDE.

Închiderea școlilor din cauza COVID-19 este doar parțial de vină, afirmă OCDE în cel mai recent raport cu privire la standardele globale de învățare.

Potrivit Reuters, Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, cu sediul la Paris, a declarat că a înregistrat unele dintre cele mai abrupte scăderi ale performanței din 2000, când a început testarea globală a abilităților de citire, matematică și științe pentru tinerii de 15 ani.

Aproape 700.000 de tineri au susținut testul de două ore anul trecut în cele 38 de țări membre și în 44 de țări non-membre ale OCDE, pentru cel mai recent studiu, considerat cea mai mare comparație internațională a performanței educației.

Comparativ cu testarea din 2018, performanța la lectură a scăzut în medie cu 10 puncte și cu 15 puncte la matematică în țările OCDE, o pierdere echivalentă cu trei sferturi din valoarea unui an de învățare.

În timp ce mai mult de jumătate din cele 81 de țări chestionate au înregistrat scăderi moderate, Germania, Islanda, Țările de Jos, Norvegia și Polonia au înregistrat scăderi deosebit de puternice ale scorurilor la matematică, a transmis OCDE.

În medie, în OCDE, unul din patru tineri de 15 ani a fost testat ca având performanțe scăzute la matematică, citire și știință, ceea ce înseamnă că nu ar putea folosi algoritmi de bază sau interpreta texte simple, a constatat studiul.

„COVID a jucat probabil un rol, dar nu l-aș supraevalua”, a declarat directorul de educație al OCDE, Andreas Schleicher, într-o conferință de presă.

„Există factori structurali de bază și este mult mai probabil ca aceștia să fie trăsături permanente ale sistemelor noastre de educație pe care factorii de decizie ar trebui să le ia în serios”, a adăugat oficialul.

Potrivit raportului. țările care au oferit sprijin suplimentar pentru profesori în timpul închiderii școlilor din cauza COVID-19 au obținut scoruri mai bune.

Rezultatele mai slabe au avut tendința de a fi asociate cu rate mai mari de utilizare a telefonului mobil pentru petrecerea timpului liber și acolo unde școlile au raportat penurie de profesori.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.