Prof. Sorin Haiduc: Evaluarea Națională n-ar trebui să se bazeze pe pregătire suplimentară

Sorin Haiduc, profesor de Matematică şi director al Colegiului Naţional „Preparandia – Dimitrie Ţichindeal” din Arad, afirmă că un examen ca Evaluarea Națională nu ar trebui să se bazeze pe pregătire suplimentară pentru a fi trecut cu succes de elevi.

În cadrul dezbaterii ”Cronica Evaluării Naționale”, organizată de Proiectul Merito, profesorul Sorin Haiduc a vorbit despre rezultatele de la examenul de anul acesta.

Întrebat de ce nu reușesc toți copiii să ia nota 5 la Evaluarea Națională, cadrul didactic a răspuns:

”Primul element este legat de egalitatea de șanse și cred că ăsta este principalul motiv pentru care există discrepanțe așa de mari. Pentru că, după cum știm cu toții și este un lucru foarte bine știut de toată lumea, la nivelul orașelor sau la școlile mari, unde părinții au posibilități materiale, copiii sunt pregătiți din clasele mici chiar. În mediul rural, există două probleme. Unu: lipsa profesorilor calificați – în multe situații avem suplinitori necalificați. Urmează să apară o criză foarte mare de profesori calificați, pentru că există o generație și de profesori de matematică și de științe, care, la momentul la care se vor pensiona, va apărea un hiatus și va fi o problemă din ce în ce mai mare. Pe de altă parte, în mediul rural, dar nu neapărat, mediul în care sunt copiii și posibilitățile financiare ale familiilor lor nu le permit să le asigure o pregătire suplimentară. În mod normal, un astfel de examen n-ar trebui să se bazeze pe o pregătire suplimentară a copiilor. Toți copiii să aibă șanse egale cu ceea ce fac la clasă și clasa, profesorul să le asigure acumularea e cunoștințe ca să facă față unui examen, cel puțin la nivelul notei de trecere.”

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.