Lipsa programelor școlare pentru clasa a IX-a, listată drept amenințare de ISJ Bihor, într-o analiză SWOT

Photo 57051375 © Steven Cukrov | Dreamstime.com

ISJ Bihor include lipsa programelor școlare pentru primul an de liceu pe lista de amenințări, publicată într-o analiză SWOT.

Analiza este inclusă într-un raport despre starea învățământului bihorean, publicată pe pagina de internet a instituției.

Lista completă de amenințări din analiza SWOT a ISJ Bihor:

• nivelul scăzut al resurselor bugetare;

• nefinalizarea unor lucrări de reabilitare a unor unităţi de învăţământ;

• scăderea ratei de absorbţie a absolvenţilor pe piaţa forţei de muncă;

• insuficientă conştientizare a părinţilor privind rolul lor de partener educaţional;

• migrația părinților din unele comunități în străinătate (ceea ce duce la retrageri temporare de la școală);

• situaţia socio-economică precară a familiilor din care provin unii copii/elevi, care conduce la întreruperea școlarizării;

• statusul socio-economic scăzut a numeroase familii;

• finanțare insuficientă a unităților de învățământ cu efective mici de elevi, ca urmare a aplicării costului standard per elev;

• lipsa unor structuri la nivel comunitar care să susţină formarea individuală şi a comunităţii, prin asigurarea unor servicii reciproce;

• rata relativ ridicată a părăsirii timpurii a sistemului educational;

• slaba motivație a agenților economici de a se implica în dezvoltarea învățământului profesional de tip dual;

•declinul demografic al populației școlare, în special în mediul rural;

• receptivitate scăzută a unor manageri sau a unor membri ai comunităţii şcolare, la schimbare şi dezvoltare organizaţională;

• bugete mici ale unor UAT-uri din mediul rural, care nu pot susține modernizarea infrastructurii școlare;

• conexiune slabă la internet, în unele școli;

• lipsa programelor școlare pentru clasa a IX-a, în vederea asigurării compatibilizării și a continuității la nivelul programelor școlare pentru gimnaziu și pentru liceu/învățământ profesional;

• slaba motivație a agenților economici de a se implica în dezvoltarea învățământului profesional de tip dual.

Raportul poate fi accesat integral aici: Starea invatamanatului bihorean 2023-2024

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.