Cum au reușit ICHB și Școala din Curcani să facă punte între două ”lumi”, prin PNRR

Școala Gimnazială din Curcani, ai cărei elevi provin în bună parte din medii defavorizate, și ICHB, unitate de învățământ cu un palmares excepțional la nivel de olimpiade internaționale, au reușit să construiască o punte între două ”lumi” ale învățământului românesc: un proiect în parteneriat, care a fost admis pentru finanțare prin PNRR.

Proiectul ”Reziliența de la firul ierbii la performanță”, rezultatul acestui parteneriat, apare pe lista de proiecte admise pentru finanțare în cadrul apelului de granturi dedicate pilotării în învățământ, finanțat prin PNRR.

Educație Privată i-a invitat pe directorii celor școli să povestească istoria acestui parteneriat, dar și să explice de ce au crezut că este o idee valoroasă.

Acest proiect este, de fapt, un pod între două Românii. Pe de o parte, copiii de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică, care au acces zilnic la tehnologie de ultimă generație, la educație într-un mediu urban competitiv, cu resurse la îndemână și oportunități nelimitate. Pe de altă parte, elevii de la Școala Gimnazială nr. 1 Curcani, care, în ciuda provocărilor pe care le întâlnesc zilnic, au o voință extraordinară și o sete autentică de cunoaștere, de a se autodepăși și de a-și croi un viitor mai bun.

Deși distanța fizică dintre aceste două școli nu este mare, diferențele dintre ele reflectă, în multe privințe, două lumi distincte din România. La București, elevii noștri au avantajul accesului la tehnologii moderne, la cadre didactice specializate și la o mulțime de activități extracurriculare. La Curcani, copiii cresc într-un mediu mai simplu, dar nu mai puțin vibrant, unde dorința de a învăța și de a reuși trebuie să fie alimentată de fiecare dată cu resurse mai limitate, dar cu o determinare incredibilă”, ne-a transmis Nicoleta Bercaru, director al Liceului Internațional Teoretic de Informatică București (ICHB).

”Ideea de parteneriat a venit din partea Nicoletei Bercaru, directorul ICHB. Interesant pentru noi a fost că am primit încă două propuneri de la două colegii importante, unul de stat și unul privat, pe care ne-am văzut obligați să le refuzăm, ele venind după <parafarea> discuției cu ICHB.
Școlile noastre, fiind din două lumi diferite, dar nu paralele, se pot întâlni undeva la mijloc în cadrul unei incluziuni educaționale, așa cum am scris în cererea de finanțare. Am propus un curriculum hibrid, care să includă învățare mono disciplinară, învățare integrată și învățare prin proiecte.
Toate aceste tipuri de învățare pot fi asignate fiecărei categorii de elevi aflate în cele două școli”, a declarat pentru Educație Privată și Viforel Dorobanțu, directorul școlii din Curcani.

”Tocmai această aparentă diferență face ca proiectul nostru să fie atât de puternic și de important. Cei doi parteneri – elevii și profesorii din aceste două școli – vor aduce împreună nu doar cunoștințe, ci și experiențe de viață. Pentru elevii de la București, interacțiunea cu copiii de la Curcani va fi o lecție despre reziliență, despre cum să construiești cu resurse puține, dar cu multă inimă. În schimb, copiii din Curcani vor putea vedea cum accesul la tehnologii avansate și educație de calitate poate deschide porți către un viitor de succes. Împreună, ei vor descoperi că succesul nu este dictat de locul din care pornești, ci de dorința de a-ți depăși limitele.

Acest proiect nu este doar o colaborare între două școli. Este o fuziune a două lumi, care până acum ar fi putut părea separate. Este dovada că elevii din România, indiferent de locul în care trăiesc sau învață, au aceleași aspirații și că prin educație de calitate, susținută și adaptată nevoilor lor, putem ajuta fiecare copil să-și atingă potențialul maxim.

Este, de asemenea, o oportunitate unică pentru profesori de a colabora și de a învăța unii de la alții, de a împărtăși metode și de a crea legături puternice care vor sprijini dezvoltarea unor noi generații de elevi. Împreună, vom oferi un model pentru modul în care educația poate fi mai accesibilă, mai echitabilă și mai adaptată realităților diferite ale elevilor din toată țara.

Privind înainte, sunt plină de speranță și optimism. Știu că acest proiect va transforma vieți și va arăta că, indiferent de unde venim, toți avem potențialul de a excela. Sunt mândră să fac parte din această inițiativă și nerăbdătoare să văd cum colaborarea dintre aceste două școli – două lumi, dacă vreți – va crea noi oportunități și va inspira o Românie mai unită și cu adevărat mai educată”, a adăugat profesoara Nicoleta Bercaru.

”Un element extrem de important și benefic pentru ceea ce înseamnă învățare în anul 2024 este cooptarea echipei “Educație la înălțime”, care ne va ajuta să creăm cu ajutorul profesorilor și elevilor din ambele școli lecții interdisciplinare.
Dacă observați, toate propunerile noastre au vizat incluziune, interdisciplinaritate, curriculum hibrid, conștienți fiind ca în 2024 numai putem rămâne încremeniți în niște șabloane prestabilite acum zeci de ani”, a mai precizat directorul Vifrorel Dorobanțu.

parteneriat școala din curcani ichb 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.