
O nouă legislație adoptată în Cehia introduce o perioadă de adaptare, care include mentorat obligatoriu, pentru profesorii nou angajați, precum și două noi posturi pedagogice în școlile secundare.
Începând cu 1 ianuarie 2024, legislația cehă a introdus o perioadă de adaptare a profesorilor, care durează doi ani de la data primei lor angajări, explică platforma Eurydice. În conformitate cu această legislație, directorii de școală sunt obligați să numească un profesor mentor, pentru a sprijini noile cadre didactice pe toată perioada de integrare.
Potrivit sursei citate, profesorul mentor oferă în primul rând îndrumări metodologice noilor cadre didactice, evaluează periodic și continuu activitățile pedagogice ale acestora și le prezintă modul de funcționare a școlii și documentația acesteia. Nu există cerințe speciale pentru postul de profesor mentor, totuși, candidații ar trebui să fie profesori cu experiență, care posedă competențe adecvate de mentorat în lucrul cu adulții.
Noua legislație introduce, de asemenea, funcția de profesor supervizor pentru a crește calitatea formării practice a viitorilor profesori, precum și formarea legăturilor dintre profesori și școli. Profesorul îndrumător îi îndrumă metodic în practica didactică în școli pe studenții care se pregătesc să devină profesori. Pentru a fi eligibili pentru acest post, profesorii trebuie să aibă cel puțin cinci ani de experiență în predare.
ID 324012075 © Valerii Honcharuk | Dreamstime.com