Coaliția pentru Educație: Proiectele de planuri-cadru reflectă viziunea noastră

ID 73595531 © Pressmaster | Dreamstime.com

Coalița pentru Educație a transmis, în această seară, un mesaj de susținere pentru proiectele de planuri-cadru pentru liceu lansate în dezbatere de Ministerul Educației.

Proiectul publicat de minister poate fi accesat aici: Cons_pub_Proiecte_Planuri_cadru_Liceu_zi

Poziția Coaliției pentru Educație, integral:

Noile proiecte ale planurilor-cadru reflectă viziunea noastră asupra unei experiențe de învățare relevante, integrând toate cele 10 principii susținute de Coaliția pentru Educație.

Principiile planurilor-cadru detaliate

1. Echitate la nivel de filiere, profiluri, specializări.

– Asigurarea unui set de competențe de bază pentru toți elevii, indiferent de filiera urmată (teoretică, tehnologică, vocațională) prin trunchiul comun.
– O structură comună a anului școlar, care să ofere aceleași oportunități de învățare și progres educațional pentru toți.

2. Curriculum echilibrat în primele două clase de liceu.

– Oferirea unei formări generale solide, astfel încât elevii să poată lua decizii informate privind specializarea lor ulterioară.
– Păstrarea unui echilibru între disciplinele fundamentale, fără o specializare forțată prea devreme.

3. Specializare relevantă pentru orientarea în carieră în ultimele două clase.

– Crearea unor trasee educaționale care să permită aprofundarea cunoștințelor în domeniul ales.
– ⁠Oportunități reale de consiliere în carieră.

4. Trasee diferite pentru un bacalaureat personalizat.

– Oferirea de opțiuni pentru examenul de bacalaureat, în funcție de traseul educațional ales de elev.
– Un examen care să reflecte pregătirea elevului în domeniul său de interes, fără a impune un model unic de evaluare.

5. Opționalitate progresivă.

– Introducerea treptată a disciplinelor opționale, oferind elevilor libertatea de a-și construi parcursul educațional conform intereselor și aspirațiilor lor.
– Creșterea ponderii opționalelor în ultimii ani de liceu.

6. Pregătirea pentru carieră și piața muncii.

– Conectarea curriculei cu realitățile pieței muncii, astfel încât elevii să își dezvolte competențele necesare pentru tranziția spre o carieră.
– Extinderea parteneriatelor cu mediul economic și social pentru a facilita stagiile de practică și experiențele de învățare aplicate.

7. Vocea elevului.

– Implicarea elevilor în luarea deciziilor privind propria lor educație prin componenta CDEOȘ.
– ⁠Oferirea unui cadru care să permită feedback-ul constant al elevilor asupra experienței lor de învățare.

8. Autonomia școlilor

– Mai multă flexibilitate pentru școli în organizarea curriculei și a activităților educaționale prin componenta de autonomie din curriculum-ul de specialitate.
– Posibilitatea de a adapta oferta educațională la nevoile și specificul comunității locale.

9. Ponderea practicii la filiera tehnologică

– Creșterea numărului de ore dedicate învățării practice în domeniile tehnologice.
– Colaborare mai strânsă între școli și agenți economici pentru a asigura o formare profesională relevantă.

10. Oportunitatea unei noi paradigme de lucru pentru programele școlare

– Structurarea curriculei în trei componente:
– Core curriculum – competențele esențiale, obligatorii pentru toți elevii.
– Extensie – posibilitatea de aprofundare în anumite domenii, în funcție de interese.
– Aprofundare – module specializate pentru elevii care doresc să exceleze într-un domeniu anume.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.