Petiție pentru dezbaterea privind titularizarea profesorilor suplinitori

pexels.com

Un grup de cadre didactice suplinitoare calificate a inițiat o petiție adresată Ministerului Educației, solicitând organizarea unei dezbateri privind procedura Concursului de titularizare din învățământul preuniversitar.

În petiția lansată pe platforma Declic, aceștia atrag atenția asupra dificultăților pe care le întâmpină an de an, fiind obligați să susțină examenul de titularizare, deși au obținut note mari la examenele anterioare și dețin definitivatul.

În prezent, profesorii suplinitori calificați, chiar și cei care au rezultate bune la examenele anterioare, sunt nevoiți să participe anual la concurs pentru a obține un post în învățământul preuniversitar. Semnatarii petiției consideră că această practică generează instabilitate profesională și afectează continuitatea procesului educațional.

„Noi, cadrele didactice suplinitoare calificate, semnatarii acestei petiții, dorim să aducem în atenția dumneavoastră o problemă majoră cu care ne confruntăm de ani de zile: obligația de a susține anual Concursul de ocupare a posturilor vacante sau rezervate, în ciuda faptului că avem note între 7 și 10, deținem definitivatul și activăm în sistemul de învățământ preuniversitar. Considerăm că este necesară o reglementare clară și echitabilă a statutului nostru, care să ia în considerare experiența profesională acumulată și rezultatele obținute la examenele anterioare. Actuala procedură nu doar că generează instabilitate și incertitudine pentru suplinitorii calificați, dar afectează și continuitatea actului educațional, în detrimentul elevilor și al întregului sistem de învățământ”, se arată în textul petiției.

Profesorii solicită Ministerului Educației să analizeze posibilitatea implementării unor măsuri care să recunoască experiența și performanțele obținute la examenele anterioare. Printre soluțiile propuse se numără:

– Crearea unui mecanism prin care suplinitorii calificați cu note peste 7 și definitivat să poată beneficia de un statut mai stabil fără a susține anual examenul.

– Implementarea unor criterii de continuitate care să permită menținerea pe post a cadrelor didactice cu rezultate bune.

– O mai mare flexibilitate în repartizarea posturilor, astfel încât să fie evitată fluctuația constantă de profesori în unitățile de învățământ.

David: Trebuie regândit sistemul de titularizare. Să păstrăm lucrurile bune care există

1 comment

  1. Haman spune:

    Sunt deacord.

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.