
Centrul de Evaluare și Analize Educaționale (CEAE) afirmă că în noile planuri-cadru pentru liceu, propuse de Ministerul Educației, există ”o anomalie în ceea ce privește disciplinele STEM.”
”Mai exact, Matematica și științele naturii reprezintă una dintre cele două arii curriculare care dispar complet din trunchiul comun în clasele a XI-a și a XII-a. Totodată, pe parcursul liceului, numărul total de ore din trunchiul comun la aria curriculară „Matematică și științe ale naturii” este de peste două ori mai mic decât la aria „Limbă și comunicare”. Care sunt argumentele în favoarea acestei soluții? Noi nu le-am găsit în documentul supus dezbaterii publice”, transmite organizația.
Potrivit CEAE, „Matematica și științele naturii” formează două din cele trei componente ale alfabetizării funcționale, alfabetizarea științifică și alfabetizarea matematică. Acestea sunt verificate de mulți ani atât de către testele PISA, cât și de către testele TIMSS și reprezintă motorul dezvoltării economice a unei țări.