
Cătălin Gherghe, decanul Facultății de Matematică și Informatică de la Universitatea din București, a afirmat, la emisiunea InfoEdu de la televiziunea publică, că noile planuri-cadru propuse de MEC sunt foarte bune, însă din ele ”lipsește lumina”, adică profesori buni care să le pună în practică.
”Aceste planuri cadru au întârziat înainte de a întârzia. După părerea mea, este ceva bun, ideea în sine. Planurile-cadru și tot ce e în jurul lor au cam îmbătrânit și poate nu mai corespund cu societatea. Numai că avem o problemă. Aș vrea să fac o comparație, într-un sens mai plastic. Să zicem că stăm într-o casă și e veche și poate nici nu mai e așa de sigură și vrem să o renovăm. O renovăm, cumpărăm lucruri foarte frumoase, o mobilăm cu tot ce e mai frumos, punem și internet, și avem o problemă. Când e să-i dăm drumul, am constatat că nu am pus lumină.
Problema este aici la fel. Planul-cadru acesta este, după părerea mea, ceva foarte bun și care trebuia să fie. Dar lipsește ceva. Și mi-e teamă să nu eșueze, pentru că lipsește lumina. Iar, dacă mă gândesc, lumina sunt profesorii. Pentru că, din păcate, din ce în ce mai mult, este evidentă această situație, din ce în ce mai puțini absolvenți se fac profesori. Din păcate, din ce în ce mai mulți profesori nu mai sunt atât de bine pregătiți. Asta este lumina. Și, fără lumină, s-ar putea să avem o problemă”, a explicat profesorul universitar Cătălin Gherghe, în cadrul emisiunii citate.