
Mirabela Amarandei-Duminică, consilier onorific al ministrului Educației și Cercetării, a explicat, la emisiunea ”Viitor pentru România”, difuzată de Prima News, de ce profesorii sunt factorul principal în punerea în practică a schimbărilor aduse de planurile-cadru.
Întrebată, în cadrul emisiunii citate, cu cine vor fi implementate schimbările prevăzute în noile planuri-cadru, Mirabela Amarandei-Duminică a răspuns: ”Desigur, cu profesorii. Ei sunt, până la urmă, cheia a ceea ce se va întâmpla în imprementarea planurilor-cadru, pentru că, odată cu decizia privitoare la planurile-cadru, discutăm despre conținuturi, discutăm despre practici educaționale, discutăm despre practici pedagogice și discutăm despre cum facem ca învățarea să fie una autentică, desigur, plecând de la modernizarea curriculară care se întâmplă. care se întâmplă acum și asupra căreia, desigur, dezbaterea este extrem de importantă. Până la urmă, dezbaterea aduce multă emulație, poate fi, desigur, și multă critică, ceea ce e perfect în regulă, pentru că, până la urmă, asta face parte din exercițiul democratic, dar în cele din urmă e important ca școala, odată cu finalizarea acestui proces de dezbatere și de decizie vizavi de noile planuri-cadru, să arate mai bine și mai prietenoasă, mai incluzivă și înțelegând diversitatea umană din interiorul comunităților școlare”.
”Cu cine facem? Cu profesorii. Or, ei trebuie să beneficieze de mult sprijin, nu doar din partea ministerului, din partea actorilor sociali, la nivel central și la nivel local. Discutăm aici despre organizații non-guvernamentale, care sunt oricum implicate în tot procesul acesta de împrietenire a școlii cu beneficiarii ei direcți și indirecți, și autoritățile locale, care, sigur, au rolul lor în a asigura un context, un cadru cât mai bun, cât mai incluziv”, a adăugat Mirabela Amarandei-Duminică.