Dilemă despre planurile-cadru, enunțată de David: Este descentralizarea prea puternică?

ID 357739593 © LCVA | Dreamstime.com

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat că una dintre dilemele apărute în procesul de dezbatere a planurilor-cadru e dacă descentralizarea este prea puternică în modul în care acestea au fost configurate.

”Întrebări la care ne gândim și la care aștept răspuns și de la voi: am mers pe descentralizare. Este descentralizarea prea puternică? Mulți spuneau că da, în sensul că eu spuneam că nu vreau să protejez toate orele de la nivel de ministru, din cabinetul ministrului. Unele ar trebui să fie protejate și prin activitatea la clasă, și activitatea în școală. Alții mi-au spus, da, da, da, poți să o faci în zonele mai performante, iar în zonele mai puțin performante, unde influențele sunt de alt tip, s-ar putea să nu poți face lucrul ăsta. Poate unii elevi nu știu să facă alegeri, nimeni nu i-a pregătit pentru așa ceva și poate că în etapa de training, pe lângă ce spuneam noi să ne antrenăm noi, adică profesorii, să ne antrenăm în metode moderne, pe conținuturile noi, ar trebui să discutăm și cum îi antrenăm pe unii elevi și pe părinți în a ști cum să ia decizia la care noi le creăm acces”, a declarat David, la dezbaterea organizată de FSE Spiru Haret

”În această perioadă vom integra, trebuie să dăm răspunsuri la toate punctele ridicate și pe e-mailul de consultare. Și să nu vă așteptați că în luna mai o să venim brusc cu un ordin la care îi dăm drumul. Nu, înainte să dăm drumul ordinului, o să vă spunem cum am integrat, ce facem, iar actorii principali acolo o să fie profesorii, prin sindicate, elevii, prin organizațiile lor, și organizațiile părinților. Și atunci ne punem de acord, asta-i formula, și îi dăm drumul și o susținem”, a adăugat ministrul.

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.