Prof. Bogdan Rațiu: Frica profesorilor este că nu vor avea timp să dezvolte competențele la unele discipline

Sursă foto: SuperTeach

Bogdan Rațiu, profesor de Limba și literatura română și vicepreședinte al Asociației Naționale a Profesorilor de Limba și literatura română, afirmă că profesorii de liceu se tem că nu vor avea timp să dezvolte competențele necesare la unele discipline.

„Când e vorba despre planurile cadru, trebuie să fim conștienți de modul în care sunt formați profesorii și de experiența pe care o au aceștia. Suntem sceptici în ceea ce privește trunchiul comun. Procesul de flexibilizare este unul bun la nivel macro, dar trebuie să fim atenți unde se aplică. Sistemul educațional stagnează de aproximativ 20 de ani și, din acest motiv, nu știm cât putem merge pe automatizarea anumitor ore. Frica profesorilor este că nu vor avea timp să dezvolte competențele care se formează greu pe disciplinele dificile cum ar fi româna sau matematica”, a declarat Bogdan Rațiu pentru Aleph News.

Perioada de dezbatere publică a noilor planuri-cadru s-a încheiat pe 6 martie. La finalul perioadei de consultare, Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a anunțat că următoarele etape sunt:

  • Analiza tuturor sugestiilor primite prin e-mail în cadrul etapei de consultare publică, precum și a sugestiilor din cursul dezbaterilor naționale/altor dezbateri punctuale care au avut loc (lunile martie-aprilie). Un chestionar online va mai fi disponibil în curând, pentru toată perioada lunii martie, (AICI), pentru comentarii ghidate suplimentare.
  • Actualizarea Comisiei și procedurii de validare a planurilor-cadru (luna martie).
  • Elaborarea variantelor finale de planuri-cadru, cu ținta de a avea o susținere cât mai largă în rândul tuturor actorilor centrali (elevi-profesori-părinți) și relevanți (mediul socioeconomic, autorități locale).
  • Discutarea acestor variante cu actorii centrali (organizațiile elevilor, sindicate, organizațiile părinților) și relevanți din ecosistemul de educație (mediul socioeconomic, autorități) (luna mai).
  • Punerea în transparență a Ordinului pentru planurile-cadru (luna mai).
  • Adoptarea planurilor-cadru prin Ordin de ministru (luna mai-iunie).
  • După adoptare, vom urma ceilalți pași curriculari: (1) elaborarea programelor/conținuturilor; (2) elaborarea manualelor; (3) trainingul profesorilor (incluzând și alți actori precum elevi/manageri/părinți – pentru procesele decizionale în care urmează să fie implicați). Ținta este ca elevii care vor fi în clasa a IX-a în anul școlar 2026-2027 să intre în noua logică curriculară.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.