
Mihai Pop, șeful Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Maramureș, a atras atenția că în multe cazuri există o diferență foarte mare între mediile pe care elevii le obțin la clasă și notele de la Evaluarea Națională.
”Am văzut foarte multe lecții bune și foarte bune, avem oameni foarte dedicați, foarte implicați, care fac extraordinar de bine munca pe care o au de făcut, dar mai este de lucru. Și asta o știm din ceea ce vedem, din matematică, din calculele științifice, din rezultatele pe care noi le analizăm. Colegii mei le adună, le studiază, le interpretează și ne uităm în ele. Sunt multe lucruri care nu sunt încă în regulă. Există o diferență foarte mare între mediile de la clasă și mediile de la Evaluarea Națională. Și vă dau un singur exemplu: avem copil cu media 9.58 și la evaluare a obținut media 2,40. Și sunt destul de multe astfel de situații”, a declarat profesorul Mihai Pop la un eveniment organizat de ISJ Maramureș. La întâlnirea respectivă a participat și Daniel David, ministrul Educației și Cercetării.
”Asta ne spune că mai trebuie să facem ceva. Și pornind de la această realitate, în vara trecută, în toamnă, am spus: Hai să ne oprim, hai să lăsăm un pic birocrația deoparte și să ne întoarcem la lecție. Și să facem tot ce ne stă nouă în putință, toți cei care înțeleg acest lucru, să ne întoarcem acolo și să facem ceea ce trebuie pentru copii.
Am cerut directorilor să facă mai multă asistență la la ore. Am cerut directorilor să facă asistență împreună cu profesorii la oare pentru a vedea un feedback cât mai pozitiv și cât mai corect din ceea ce dăm colegilor profesori.
Am venit cu o fișă de asistență care nu este nouă. O găsim în liceele pedagogice și o găsim și modelul britanic. Este foaie albă cu o linie trasă la mijloc. În stânga punem ce face profesorul, în dreapta ce face elevul și dacă cele două lucruri se întâlnesc, înseamnă că lecția a fost bună.
Am propus colegilor model de lecție prin care le cerem să creeze niște reflexe copiilor, să facem aceleași lucruri”, a adăugat șeful ISJ Maramureș.