
Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a transmis că simulările de examene nu trebuie să rămână la nivelul de date statistice, iar elevii trebuie să vadă un câștig concret în urma acestora.
‘Ce putem să facem este să ne asigurăm că aceste simulări își îndeplinesc funcția. Adică, după simulările pe care le facem, este foarte important să fie discuții la nivel de școală. Școala să înțeleagă în ce situație se află și să ia măsuri. Discuțiile ar trebuie să meargă până la nivel de elev, astfel încât elevul să vadă un câștig prin participarea la acest simulări, inclusiv să fie implicați în acest proces părinții care pot să fie acei factori motivatori pentru copii ca să participe la procesele de evaluare’, a declarat, astăzi, David, potrivit Agerpres.
Potrivit ministrului, simularea nu este făcută de dragul sistemului, ci pentru a ajunge la fiecare elev.
‘Până la urmă, este o simulare, dar trebuie să arătăm că simularea respectivă nu o facem doar de dragul sistemului, ci, până la urmă, ajunge într-o educație personalizată. (…) Aș vrea ca după aceste simulări să nu rămânem numai la un raport general, la date statistice. Chiar vreau să verific cum fiecare școală folosește datele pe care le are și vreau să văd cum ajunge personalizat la copii’, a arătat Daniel David.
Astăzi s-a încheiat simularea probelor scrise din examenul de bacalaureat.
Subiectele au fost elaborate pe baza conţinuturilor/competenţelor asociate acestora, conform programelor pentru simulare aprobate de Ministerul Educației și Cercetării.
Elevii vor afla rezultatele, individual, în data de 8 aprilie și vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ liceal prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și în cadrul consiliilor profesorale. Obiectivul urmărit: adoptarea celor mai potrivite măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare în perspectiva examenului din sesiunile iunie și iulie – august 2025.
Notele nu vor fi trecute în catalog, însă, prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului/a părintelui, acestea pot fi consemnate în catalog.
simulările de examene