
Marinela Marc, șefa ISJ Cluj, a transmis, într-un mesaj public, că un cadru didactic nu este doar un agent, care se supune unui sistem de norme curriculare și transmite conținuturi, ci şi un actor, care se identifică cu cei cărora li se adresează.
”Consider că profesorul are un rol crucial în viaţa elevilor, iar profesia didactică are o dimensiune umană extrem de puternică, fapt care implică nu doar cunoştinţe şi competenţe, ci şi atitudini, valori, într-un cuvânt o conştiinţă profesională. Cadrul didactic nu este doar un agent, care se supune unui sistem de norme curriculare și transmite conținuturi, ci şi un actor, care se identifică cu cei cărora li se adresează, conferă semnificaţii, manifestă empatie față de elevi, pentru că elevii vor să găsească în profesorul lor un sprijin pe lângă un specialist cu competenţe specifice unui domeniu ştiinţific”, a afirmat Marinela Marc la un simpozion organizat de Casa Corpului Didactic Cluj.
”Pentru o bună prestaţie profesională, cadrul didactic are nevoie să aibă încredere în sine şi în competenţele sale profesionale, să stăpânească modalităţi de rezolvare a situaţiilor critice sau conflictuale, să fie capabil să gestioneze situaţiile tipice şi să poată dezvolta soluţii pentru cele atipice. Profesorii trebuie să fie atenţi şi interesaţi şi despre ce cred elevii despre ei înşişi, de motivaţiile lor, de efectele învăţării în dezvoltarea personalității lor. Toate aceste competenţe necesare unui cadru didactic vor influenţa performanţele elevilor, modul lor de raportare la procesul de învăţare, încrederea în propriul potențial, în opţiunile de exprimare liberă, de adaptare la diverse situații, de integrare pe o piață a muncii în continuă schimbare, capacitatea de a rezolva probleme, sintetizând informaţii și interpretându-le, creativitatea, perseverența în atingerea scopurilor, capacitatea de autocontrol, de autodisciplină, adaptabilitatea și conștientizarea importanței dezvoltării personale și a învățării pe tot parcursul vieții”, a adăugat șefa ISJ Cluj.