
Centrul de Evaluare și Analize Educaționează prezintă modul inedit prin care este introdusă rădăcina cubică a numerelor în școlile din Germania.
”În 436 i.e.n., au murit mulți oameni de ciumă în insula Delos. Locuitorii au decis atunci să ceară sfatul oracolului pentru a scăpa de molimă. Acesta le-a spus că pentru a scăpa de ciumă, trebuie să construiască un altar în templul lui Apollo care să aibă formă cubică și să aibă un volum dublu față de altarul existent, care avea tot formă cubică. Ce dimensiune trebuie să aibă latura noului altar comparativ cu latura celui vechi (sau cu cât trebuie multiplicată latura vechiului altar)?
Aceasta este situația problemă prin care este introdusă la clasă, în Germania, noțiunea de rădăcina cubică a unui număr. La întrebarea de mai sus sunt puși elevii să răspundă”, relatează CEAE.
Organizația precizează că exemplul este luat dintr-un manual apărut la Editura Ernst Klett.
Centrul de Evaluare și Analize Educaționale este o organizație care își asumă misiunea de a cultiva cercetarea, investigația și experimentul în sistemul de educație, îndrumându-i pe profesorii de științe să-și schimbe modul de a lucra cu elevii și arătându-le decidenților că abilitățile pe care un nou mod de predare le dezvoltă sunt cu adevărat în beneficiul copiilor. ”Ne focalizăm pe cercetare-inovare în educație și rafinăm permanent instrumentele de lucru, pe care mai apoi le punem la dispoziția profesorilor. Obiectivul nostru principal este să creştem gradul de alfabetizare ştiinţifică a elevilor sau, în termeni de CSR, să sprijinim educaţia STEM”. transmite CEAE.