
Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, afirmă că în România există mulți copii cu inteligență și creativitate, dar sistemul educațional nu reușește să folosească aceste atribute și să construiască pe acest fundament.
Invitat în cadrul emisiunii ”Viitor pentru România” de la Prima News, Daniel David a fost invitat de realizatoarea Nicoleta Călugăreanu să facă o radiografie a sistemului de învățământ.
”O radiografie mai riguroasă o voi prezenta în luna mai, spre sfârșitul lunii mai, probrabil, dar până atunci pot să vă spun câteva lucruri. Văd un sistem educațional preuniversitar care pierde pe parcurs foarte mulți copii, rata abandonului școlar este foarte mare. Eu înțeleg prin abandon copii care n-au fost niciodată în sistem, n-au fost prinși, pur și simplu, în școală, sau copii care au fost în școală și au abandonat pe parcurs din diverse motive. Vorbim de câteva sute de mii, un număr foarte mare, de neacceptat pentru o țară modernă”, a răspuns ministrul.
”Văd copii care, deși au fost prinși în școală, la sfârșitul ciclurilor-cheie fundamentale, primar, gimnazial, liceal, nu au competențele suficient de dezvoltate pentru a face față noului ciclu sau vieții. Văd o rată foarte mare de analfabetism funcțional, ceea ce este inacceptabil. Altfel spus, văd că avem pe de o parte copii cu inteligență, creativitate (acum vorbesc ca psiholog), ambele comparate cu niveluri pe care le vedem în alte țări dezvoltate ale lumii, dar nu văd un sistem educațional care să folosească și să construiască pe aceste atribute deosebite, speciale pe care le avem”, a adăugat Daniel David.