
Administrația Biden a organizat o informare despre Ucraina și Rusia adresată creatorilor de conținut digital populari de pe platforme precum TikTok, pentru a contracara propaganda Kremlinului către publicul tânăr, anunță CNN.
Secretarul de presă al Casei Albe, Jen Psaki, și oficiali ai Consiliului Național de Securitate au susținut joi o ședință de informare cu aproximativ 30 de creatori care au abordat subiecte legate de invazia Rusiei în Ucraina pe canalele lor de socializare, inclusiv TikTok, YouTube și Twitter, a confirmat un oficial de la Casa Albă pentru CNN. Prima relatare despre acest briefing a fost făcută de Washington Post.
„Creatorilor li s-a oferit o imagine de ansamblu asupra celor mai recente din Ucraina, precum și asupra direcției spre care SUA văd că se îndreaptă acest conflict”, a spus oficialul citat de CNN.
„Materialul prezentat influencerilor a fost similar cu cel oferit în ședințele tradiționale de informare adresate reporterilor”, a spus reprezentantul Casei Albe.
Acesta a subliniat „milioanele de vizualizări” pe care acești creatori le-au produs pentru a explica evoluția situației din Ucraina în ultimele săptămâni.
Acest demers face parte, de asemenea, din strategia de combatere a cantității mari de dezinformare care este produsă de Kremlin pe rețelele de socializare.
„Deoarece guvernul rus a început să plătească creatorii TikTok pentru a produce propagandă pro-Kremlin, astfel de briefinguri sunt un instrument esențial pentru a se asigura că acești creatori pot primi răspuns la întrebările lor și pot oferi informații corecte celor care îi urmăresc”, a spus oficialul.