Ce am înțeles eu despre CDEOȘ: Orice disciplină, dar nu oricum!

Ce am înțeles eu despre CDEOȘ
de Fabiola Hosu, vicepreședinte al Coaliției pentru Educație 
Ce am înțeles eu despre CDEOȘ-ul din propunerea de planuri-cadru pentru liceu: Orice disciplină, dar nu oricum!
Când vine vorba de Curriculum la Decizia Elevului din Oferta Școlii (CDEOȘ), elevii și școlile pot alege ORICE disciplină. Asta nu înseamnă că CDEOȘ trebuie să fie doar un mozaic de opțiuni disparate, ci un spațiu bine gândit, care îmbină interesele elevilor cu nevoile lor viitoare de carieră.
De aceea, cred cǎ un CDEOȘ de calitate ar trebui să urmeze 4 principii esențiale:
✅ Aprofundare – pentru a consolida cunoștințele într-un domeniu ales;
✅ Diversitate – pentru a le permite elevilor să exploreze noi perspective;
✅ Relevanță pentru carieră – pentru ca opțiunile să aibă sens în raport cu viitorul lor profesional;
✅ Echilibru între specializare și non-specializare – pentru a menține un mix sănătos între disciplinele de profil și cele care dezvoltă competențe transversale.
🛠 Dacǎ am înțeles corect, metodologia CDEOȘ este în curs de elaborare, dar deja știm câteva lucruri despre cum va arăta:
📌 Va pune accent pe autonomia elevului și dezvoltarea personală;
📌 Va permite alegerea unor cursuri din oferta națională (CNPEE), inclusiv cursuri asincron;
📌 Va include discipline propuse de profesorii din fiecare școală, adaptate la specificul comunității și al elevilor.
💡 CDEOȘ nu e doar despre ce pot profesorii preda mai bine, ci despre ce pot ei preda mai bine pentru a servi interesele și pasiunile elevilor! Nu e despre “a avea de unde alege”, ci despre a face alegeri care chiar contează pentru carieră.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.