
Consiliul Național al Elevilor solicită ca, în noile planuri-cadru, educația despre sănătatea reproductivă să fie o temă obligatorie.
”Consiliul Național al Elevilor propune ca noile planuri-cadru să ofere posibilitatea principalilor beneficiari ai educației să învețe despre educația pentru sănătate reproductivă în mod obligatoriu, sau cel puțin să fie integrată complet în materia pe care o învață la biologie, astfel încât această informație să ajungă la toți elevii. Conform statisticilor realizate de către Salvați Copiii, aproximativ 45% dintre fetele sub 15 ani devenite mame în statele Uniunii Europene provin din România. Mai mult decât atât, având în vedere nevoia de a oferi mai multă libertate și autonomie în deciziile pe care le iau elevii cu privire la materiile pe care vor să le studieze, ar trebui ca posibilitățile din care aceștia pot alege să fie mai variate, iar trunchiul comun să fie bazat strict pe materiile de profil și cele care sunt stabilite ca fiind obligatorii pentru toți elevii. Propunerea Consiliului Național al Elevilor ar fi ca elevii să poată alege dintre acestea și alte materii opționale precum educație media, gândire critică, inteligență emoțională, sau altele care ar putea să îi pregătească ulterior pentru viața reală”, transmite organizația.
Potrivit CNE, ”o implementare fezabilă a Curriculumului la Decizia Elevului din Oferta Școlii (CDEOS), cu un procent ridicat, este adoptarea sistemului de săptămână pară/impară, similar cu cel aplicat la materiile de educație muzicală și educație plastică la profilul real. Acest sistem ar permite includerea atât a disciplinelor din trunchiul comun, mai puțin relevante pentru profilul ales de elev, cât și a curriculumului centrat pe competențele esențiale pentru viață.”