CNPEE caută profesori evaluatori pentru proiectele de manuale școlare

Photo 174976683 © Fizkes | Dreamstime.com

Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație organizează, în conformitate cu Metodologia de evaluare u calității proiectelor de manuale școlare pentru învățământul preuniversitar, selecția cadrelor didactice, pe discipline, cu statut de experți cooptați, în vederea evaluării proiectelor de manuale colare pentru clasele I, a II-a, a III-a, a V-a, a VI-a și a VII-a.

Potrivit anunțului publicat de CNPEE, cadrele didactice selectate vor desfășura următoarele, conform Metodologiei de evaluare a calității proiectelor de manuale școlare pentru învățământul preuniversitar:

  1. fiecare expert cooptat primește, în vederea evaluării, toate proiectele de manuale școlare corespunzătoare unei discipline de studiu, depuse de ofertanți;

  2. activitatea de evaluare a proiectelor de manuale școlare se desfășoară, în mod independent, de către fiecare expert cooptat;

  3. fiecare expert cooptat analizează proiectele de manuale școlare repartizate prin intermediul aplicației dedicate și completează, pentru fiecare, fișele-tip (A și B) de evaluare; în urma completării fișei-tip B se obține punctajul individual (PI);

  4. experții cooptați evidențiază obligatoriu în fișele de evaluare argumente/exemple care  susțin punctajul acordat fiecărui descriptor, respectiv motivul declarării neconformității;

  5. respectă termenele stabilite de către CNPEE;

  6. răspunde din punct de vedere profesional pentru acuratețea și realitatea informațiilor consemnate.

 

Criterii de selecție

Selecția cadrelor didactice cu statut de experți cooptați, pe discipline, se face pe baza competenței și a experienței acumulate și probate, precum și pe baza disponibilității manifestate pentru implicarea în activitățile de evaluare a proiectelor de manuale școlare.

Condițiile de înscriere a cadrelor didactice pentru a participa în calitate de experți cooptați, la evaluarea proiectelor de manuale școlare pentru învățământul preuniversitar sunt următoarele:

  1. să desfășoare activități de predare-lnvatare-evaluare în cadrul învățământului preuniversitar corespunzătoare nivelului de învățământ și disciplinei/modulului de pregătire pentru care se evaluează proiecte de manuale școlare; în situații excepționale, pentru discipline/module de pregătire la care numărul cadrelor didactice care desfășoară activitate în învățământul preuniversitar (corespunzătoare respectivului nivel de învățământ) este insuficient, se acceptă și cadre didactice care predau disciplinele/modulele de pregătire respective la un nivel superior de învățământ;

  2. să dovedească, prin acte de studii, că posedă specializarea corespunzătoare care-i acordă dreptul de a preda disciplina/modulul de pregătire la care s-a înscris și de a evalua proiectele de manuale școlare depuse la disciplina/modulul de pregătire în cauză;

  3. să dețină abilități practice de operare pc calculator, certificate prin documente;

  4. disponibilitate pentru participarea la activitățile de evaluare/reevaluare desfășurate individual, coordonate de către CNPEE, respectarea hotărârilor luate de grup și a termenelor prevăzute stabilite de către CNPEE;

  1. nu se află în niciuna din situațiile de incompatibilitate prevăzute la art. 4 alin. (3) din Metodologia de evaluare a calității proiectelor de manuale școlare pentru învățământul preuniversitar anexă la OMEN nr. 3103/28.01.2019 cu modificările și completările ulterioare.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.