Daniela Vișoianu: În anul 2019, a fost stârnit un cuib de viespi în legătură cu elevii ”fantomă”

Foto: Drazen Zigic/Freepik

Daniela Vișoianu, expertă în educație, a declarat, în emisiunea Academia Europa FM, că anul 2019 merită analizat mai atent în ceea ce privește subiectul elevilor ”fantomă”, pentru că atunci a fost stârnit un cuib de viespi în legătură cu acest aspect.

 ”Anul 2019 merită analizat un pic mai atent din perspectiva tranziției de la gimnaziu la liceu și a ceea ce s-a întâmplat în 2019. Eu cred că o parte dintre direcțiile și modificările de atunci din vara lui 2019 au generat ulterior demiterea ministrului Educației din luna august – apoi, trei luni de zile a început anul școlar și universitar și nu era numit un nou ministru al Educației.

Ministra de atunci – Ecaterina Andronescu – declanșase un fel de inspecție națională legată de subiectul respectiv, un subiect care a deranjat extrem de mult. Deci, practic, era ca și cum era stârnit un cuib de viespi pentru că există o problemă cu modul în care ne uităm la acești copii.

Acești copii nu contează pentru nimeni mai mult decât pentru normele cadrelor didactice și pentru numerele care țin o școală în funcțiune. Există și finanțarea, dar finanțarea se sparge în 90-95% pe salariile cadrelor didactice, deci, în esență, unitatea de învățământ care are elevi în catalog care nu ajung să termine clasa a VIII-a sau nu dau pe la școală beneficiază pentru bunuri și servicii de foarte mult din alocarea financiară, dar există plată cu ora, suplimentări de norme; eventual se completează catedre ca urmare a prezenței unor copii în catalog”, a explicat Daniela Vișoianu.

”Directorii de unități de învățământ, dacă au avut o situație încheiată, au respectat metodologia, din anul 2019, Ministerul a hotărât ca orice absolvent de clasa a VIII-a – care are situația școlară încheiată – este înscris automat la Evaluarea Națională pentru a stopa ceea ce a făcut carieră cu denumirea de Fenomenul Brăila.

Se observase de-a lungul anilor că exista o practică a unităților de învățământ ca să le închidă mediile copiilor ca să nu rămână corigenți, dar să nu-i înscrie la examenul de Evaluare Națională pentru a nu afecta reputația unității de învățământ”, a adăugat Daniela Vișoianu.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.