
Ministrul Educației și Cercetării vrea autonomie pentru școli, astfel încât acestea să preia olimpiadele, și cere o revizuire profundă a sistemului de evaluare a elevilor.
În cadrul unei conferințe de presă, susținută astăzi, ministrul Educației, Daniel David, a propus transferul responsabilității organizării olimpiadelor către școli, subliniind necesitatea unei reforme ample în sistemul de evaluare națională. El a pledat pentru eficientizarea simulărilor, sugerând că acestea ar trebui să devină instrumente de sprijin real, nu simple statistici.
„Încurajez olimpiadele, dar nu ministerul ar trebui să le organizeze, ci școlile”, a declarat David, evidențiind faptul că în prezent există 375 de olimpiade și concursuri finanțate de minister, dintre care 140 nu sunt finanțate. El consideră că autonomia instituțiilor de învățământ este esențială pentru stimularea performanței școlare și a implicării locale.
În același cadru, David a vorbit despre importanța simulărilor în procesul educațional:
„Simulările sunt foarte importante. Aceste simulări nu trebuie să rămână simple statistici, ci să aibă un impact asupra elevilor și profesorilor. Curriculumul și metodele de evaluare trebuie revizuite, pentru a reflecta realitatea de zi cu zi.”
Declarațiile vin în contextul în care, potrivit secretarului de stat Sorin Ion, rezultatele obținute la simulările naționale au fost neobișnuite – matematica a depășit limba română, fapt atribuit lipsei de interes a elevilor:
„Arată puțin diferit, de data asta matematic surprinzător a avut rezultate mai bune ca limba română, atunci când s-au publicat notele au fost multe note de 1 și 2. Presupun ca elevii nu au luat în serios simularea, este o renunțare a elevilor.”
Pe lângă aceste declarații, ministrul a anunțat că se va organiza o sesiune specială a Evaluării Naționale la începutul lunii Iulie pentru elevii care participă la olimpiade internaționale, pentru a le asigura echitatea în procesul de evaluare. Detalii despre aceste planuri au mai fost aduse in discutie de ministrul educației, precum intr-o intervenție telefonică la Rock FM. Pentru mai multe detalii articolul complet: Educație Privată,
Reformele propuse se aliniază direcțiilor discutate frecvent în mediul educațional românesc. Potrivit Agerpres, organizarea olimpiadelor la nivel local, dar și ajustarea evaluării în funcție de nevoile reale ale elevilor sunt subiecte recurente în rândul experților și profesorilor.