Debutant în învățământ. Bianca Duran: Vreau să ofer o educație corectă, fără frică și stres

În cadrul seriei ”Debutant în învățământ”, Bianca Duran, studentă la Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității din București, explică de ce a ales să devină învățătoare. Ea și-a început deja cariera didactică și, în paralel, urmează cursurile universitare.

Printre motivele enumerate de Bianca Duran se numără și acela dorința de a le oferi copiilor o educație modernă, fără frica și stresul din vremurile trecute.

Ce spune tânăra învățătoare:

Alegerea de a intra în învățământ reprezintă pentru mine o decizie foarte bine calculată, bazată pe dorința de a contribui activ la formarea viitoarelor generații. De-a lungul vieții, am descoperit că educația este una dintre cele mai puternice metode prin care putem influența schimbările sociale și personale. Astfel, am ales să urmez calea pedagogiei din mai multe motive care îmi sunt foarte dragi și care reflectă valorile în care eu cred.

 

În primul rând, am dorit să fac parte din schimbarea sistemului educațional, să contribui la o transformare a modului în care copiii sunt educați, într-un cadru care să le ofere nu doar cunoștințe, ci și valori corecte, sprijin și înțelegere. Am conștientizat că, pentru ca tinerii să devină oameni responsabili și implicați în societate, este esențial să avem educatori care oferă nu doar informații, ci și modele de viață bazate pe respect, empatie și încredere. Vreau să fiu o parte activă din acest proces, să ofer o educație corectă, care să nu inducă frica și stresul caracteristice unor vremuri trecute, ci mai degrabă să încurajeze creativitatea și curajul de a învăța.

 

Un alt motiv important pentru alegerea acestui domeniu este firea mea creativă. Educația este un domeniu care îmi oferă libertate în exprimare, atât în modul în care organizez lecțiile, cât și în felul în care interacționez cu elevii. Îmi place să explorez diverse metode de predare, să folosesc jocuri didactice, activități interactive și materiale vizuale pentru a stimula curiozitatea copiilor și a-i ajuta să înțeleagă mai bine lumea din jurul lor. Într-un astfel de cadru, pot să îmi pun în valoare imaginația și abilitatea de a crea contexte educaționale care să capteze atenția și interesul celor mici.

 

De asemenea, consider că meseria de dascăl este una nobilă, ce presupune o mare responsabilitate. Prin intermediul educației, avem ocazia să influențăm viețile celor care ajung în sălile noastre de clasă, să le oferim nu doar cunoștințe, ci și valori fundamentale ce le vor ghida drumul în viață. Munca unui dascăl este esențială pentru formarea unei societăți sănătoase și echilibrate, iar pentru mine, a fi învățător reprezintă nu doar o profesie, ci o misiune.

 

În final, alegerea de a deveni învățătoare a fost influențată puternic și de experiența mea personală, de figura învățătoarei mele, care mi-a fost un adevărat model. Am avut norocul să întâlnesc un educator dedicat și pasionat de meseria sa, care mi-a insuflat dragostea pentru învățătură și mi-a arătat cât de importantă este relația dintre dascăl și elev. Ea m-a învățat nu doar lecțiile din cărți, ci și lecțiile despre viață, despre răbdare, despre comunicare și despre importanța de a fi un ghid pentru copii în căutările lor de înțelegere a lumii.

 

Așadar, alegerea de a intra în învățământ este o alegere făcută din dorința de a contribui la formarea unor tineri echilibrați, responsabili și creativi, pregătiți să aducă schimbări pozitive în societate.

Debutant în învățământ. Raluca Anghel: A fi educatoare nu înseamnă doar a preda

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.