Deca: Trebuie să ne gândim cum permitem utilizarea telefoanelor mobile în școală. Beneficiile să nu fie umbrite de dezavantajele utilizării excesive

Ligia Deca, ministra Educației, afirmă, în contextul rezultatelor de la testarea PISA, că autorotățile din Educație trebuie să se gândească la modul în care e permisă utilizarea telefoanelor mobile în școli.

 

„Ştim, de exemplu, că folosirea telefonului mobil peste un anumit interval de timp afectează, în mod negativ, performanţa. În acest context, trebuie să ne gândim cum permitem utilizarea telefoanelor mobile sau altor dispozitive electronice, în aşa fel încât beneficiile să nu fie umbrite de dezavantajele utilizării excesive a tehnologiei”, a afirmat Deca, vineri, la Parlament, într-o conferinţă de presă.

Conform notei de țară pentru România, realizată în cadrul testării PISA 2022, o treime dintre elevii români au afirmat că sunt distrași de telefoanele mobile în timpul orelor de matematică.

Potrivit documentului, în 2022, aproximativ 21% dintre elevii din România au raportat că nu pot lucra bine la majoritatea sau la toate lecțiile (media OCDE a fost de 23%); 28% dintre elevi nu ascultă ceea ce spune profesorul (media OCDE a fost de 30%); 35% dintre elevi sunt distrași de folosirea dispozitivelor digitale (media OCDE a fost de 30%); iar 31% sunt distrași de alți elevi care folosesc dispozitive digitale (media OCDE a fost 25%). În medie, în țările OCDE unde utilizarea telefoanelor mobile în incinta școlii este interzisă, a fost mai puțin probabil ca elevii să declare că au fost distrași de dispozitive digitale.

În România, 57% dintre elevi au raportat că, la majoritatea orelor de matematică, profesorul manifestă interes pentru procesul de învățare al fiecărui elev (media OCDE a fost de 63%), iar 61% dintre elevi au raportat că profesorul oferă ajutor suplimentar atunci când elevii au nevoie (media OCDE a fost de 70%). În 2012, ponderea corespunzătoare era de 69%, respectiv 63%. În sistemele de învățământ în care mai mulți elevi au raportat că profesorii acordă ajutor suplimentar atunci când elevii au nevoie, performanța medie la matematică în 2022 a tins să scadă mai puțin față de cea înregistrată cu zece ani în urmă.

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.