Fără olimpiade și concursuri la clasele primare. David: Acestea stimulează industria meditațiilor prea devreme

Daniel David, ministrul Educației, a explicat de ce ministerul a decis să nu mai organizeze olimpiade și concursuri la clasele primare. Unul dintre argumentele aduse de David este că aceste competiții stimulează prea devreme industria meditațiilor.

„Participarea la olimpiade organizate de minister aduce o greutate mai mare concursurilor, începând să stimuleze prea devreme o industrie a meditațiilor și focalizări prea timpurii pe anumite domenii, ignorându-se altele (tot de bază), ceea ce poate distorsiona dezvoltarea nivelului elementar al tuturor competențelor cheie”, argumentează Daniel David, pe blogul său.

Ministrul precizează că nici în anul școlar 2024-2025 nu au fost organizate de către Ministerul Educației olimpiade și concursuri la clasele primare.

„În clasele I-IV important este să construim elementele de bază ale competențelor cheie.
Acest nivel elementar trebuie dezvoltat în ritmul fiecărui copil. Dacă ratăm acest lucru, atunci celelalte dezvoltări care se bazează pe el au de suferit. Am văzut în unele testări recente că unele forme de analfabetism funcțional identificate în clasa a IX-a au cauze identificabile chiar din clasa a V-a”, explică ministrul Educației.

„Este important să fim congruenți în politicile educaționale, pentru a nu deruta copiii și a nu avea politici cu efecte care se anulează reciproc. Am înlocuit la nivelul învățământului primar evaluarea prin note cu evaluarea prin calificative tocmai în lumina lucrurilor descrise mai sus, pentru a nu produce prea devreme segregare între copii (și școli) și afectarea stimei de sine, important fiind aici să dezvoltăm nivelul elementar al tuturor competențelor cheie, în ritmul personal al fiecărui copil, nu să facem diferențieri prea fine (și adesea nerelevante) și prea devreme între copii. În același spirit, la aceste vârste se urmărește mai ales dezvoltarea cooperării și a lucrului în echipă, competiția, importantă și ea, trebuind însă gândită la acest nivel în acest context.
Foarte important pentru mine, astfel de olimpiade organizate la nivel de minister la acest nivel educațional nu reprezintă seturi generalizate de bune practici europene”, adaugă Daniel David.

1 comment

  1. Valentin spune:

    O masura foarte proasta,impusa datorita unor politici fortate de egalitarism.

    Analfabetismul functional si alte disfunctionalitati nu isi au sursa in ceea ce precizeaza Daniel David.

    Neo-comunism pe pâine

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.