Introducerea gândirii critice ca unitate de învățare, solicitare a Consiliului Consultativ al Copiilor World Vision România

Reprezentanții Consiliului Consultativ al Copiilor World Vision România i-au solicitat, astăzi, ministrului Daniel David să fie instrodusă în școli gândirea critică ca unitate de învățare.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Educației și Cercetării, ministrul Daniel David s-a întâlnit cu reprezentanții Consiliului Consultativ al Copiilor World Vision România, tineri din mediul rural care au venit cu propuneri concrete pentru un sistem educațional mai echitabil. 

📝 Ce au propus copiii?
✅ Introducerea gândirii critice ca unitate de învățare, pentru a-i ajuta pe elevi să analizeze și să ia decizii informate.
✅ Transport școlar eficient și extinderea Programului Național „Masă Sănătoasă”, astfel încât toți copiii să beneficieze de condiții optime pentru educație.
✅ Educație interdisciplinară, care să creeze conexiuni între materiile școlare și să ofere o pregătire mai aplicată.
✅ Flexibilitate reală în alegerea disciplinelor opționale, adaptată atât pregătirii profesorilor, cât și nevoilor elevilor.
✅ Crearea de conținut educațional pe TikTok și alte platforme, pentru a aduce educația mai aproape de tineri și a combate pseudoștiința și manipularea.

 

💬 Ministrul Daniel David:
🗣️ „Conform studiilor, nu există diferențe semnificative între modul în care elevii din mediul urban și cei din mediul rural utilizează TikTok (și/sau alte rețele sociale), ceea ce oferă oportunitatea de a reduce decalajele educaționale prin promovarea unor materiale informative accesibile tuturor elevilor.”

 

Potrivit comunicatului, ministrul a luat în considerare toate propunerile și a reafirmat angajamentul său de a reforma sistemul educațional, începând cu zonele cele mai vulnerabile.
📌 „Este necesară o abordare coerentă și susținută pentru a asigura un sistem educațional echitabil și de calitate pentru toți copiii, indiferent de locul în care trăiesc. Încerc să înțeleg cât mai bine funcționarea sistemului de educație prin discuții directe cu cei implicați în acest sistem, pentru a putea prezenta un luna mai un diagnostic, iar în baza acestuia, propuneri care sa reformeze sistemul în beneficiul tuturor actorilor implicați.”

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.