Liderul CJE Iași: Planurile-cadru au integrat majoritatea dorințelor elevilor

Theodor Giurcanu, președintele Consiliului Județean al Elevilor Iași, afirmă că proiectele de planuri-cadru pentru liceu au integrat majoritatea dorințelor exprimate de elevi.

Potrivit publicației Ziarul de Iași, printre propunerile acestora se numără introducerea Educației pentru sănătate și Educației media în oferta obligatorie a școlilor, studierea alternativă a Istoriei comunismului și a Holocaustului, precum și sincronizarea programei de Bacalaureat cu noile planuri-cadru.

„Noi credem că planurile-cadru au integrat majoritatea dorințelor elevilor. Noi susținem ca trunchiul comun să fie mai mic, pentru ca curriculum la decizia elevului din oferta școlii să poată crește. De ce este important CDEOȘ pentru noi? Pentru că după studiile preuniversitare vrem ca elevul să își poată alege ușor drumul universitar, să știe care sunt competențele, aptitudinile lui, să îi fie ușor să își aleagă specializarea”, a precizat Theodor Giurcanu, potrivit sursei citate.

Printre propunerile elevilor, expuse de președintele Consiliului Județean al Elevilor Iași, în cadrul dezbaterii publice privind proiectele planurilor-cadru pentru liceu, se numără:

  • Introducerea Educației pentru sănătate și Educației media în oferta națională a CDEOȘ, astfel încât toate școlile să fie obligate să le includă;
  • Studierea Istoriei comunismului și Istoriei Holocaustului alternativ, o săptămână fiecare (exemplu: Istoria comunismului în săptămâna impară și Istoria evreilor în săptămâna pară);
  • Sincronizarea programei de Bacalaureat cu noile planuri-cadru și introducerea unor opționale care să se concentreze exclusiv pe materia de examen;
  • Crearea unui centru național de resurse pentru sprijinirea școlilor (inclusive cu materiale suport) și formarea profesorilor;
  • Parteneriate între inspectorate, instituții de învățământ și organizații specializate pentru predarea unor discipline din CDEOȘ;
  • Consultarea elevilor în stabilirea ofertei școlare, mai ales în mediile vulnerabile;
  • Implementarea planurilor individualizate de învățare pentru fiecare elev, conform drepturilor din Statutul Elevului.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.