
Cătălin Zaman, profesor de Limba și literatura română și director al Școlii Gimnaziale ”Înv. Nicolae Ispas” din județul Buzău, a criticat modul în care Ministerul Educației a raportat public datele statistice cu rezultatele de la Evaluarea Națională.
În cadrul dezbaterii ”Cronica Evaluării Naționale”, organizată de Proiectul Merito, profesorul Cătălin Zaman a vorbit atât despre raportarea datelor despre notele între 1 și 5, dar și despre detaliile referitoare la rezolvarea fiecărui item.
”Ar trebui analizate bine de tot cauzele care duc la note. Pentru mine, notele între 4,50 și 5, rotunjite, înseamnă la clasă o notă de 5. Copilul, la clasă, dacă ar obține 4,80, ar obține o notă de trecere, nu? Dar ce se întâmplă cu copiii? Ministerul a publicat o statistică, dar iarăși a aruncat puțin sub preș ceea ce ar fi trebuit să scoată puțin în evidență. A publicat o statistică a notelor între 1 și 4,99. Dar câte dintre notele astea sunt între 1 și 2? Câte dintre notele astea sunt între 2 și 3? Adică ar fi interesant să vedem câte se situează între 1 și 3 sau între 1 și 2, pentru că acolo problema e tragică și ar trebui identificate cauzele”, a spus cadrul didactic.
În legătură cu datele referitoare la gradul de rezolvare pe itemi, profesorul Cătălin Zaman a spus:
”Subliniez statistica de tot râsul pe care ne-a prezentat-o ministerul. N-au fost în stare să genereze un raport al itemilor așa cum au prezentat la simulare sau n-au vrut să îl genereze. Raportul acela mie mi-a fost de foarte mare folos în abordarea celor trei luni care ne-au despărțit de acest examen.”