OFICIAL Nivel mediu de dificultate la evaluările naționale de clasa a II-a, a IV-a și a VI-a din 2025

Photo 29952003 | Child Writing © Nyul | Dreamstime.com

Evaluările naționale de clasa a II-a, a IV-a și a VI-a din anul 2025 vor avea un nivel mediu de dificultate.

Precizarea este inclusă în metodologia de organizare a evaluărilor, publicată, astăzi, în Monitorul Oficial.

Potrivit actului normativ, testele pentru EN-2025 se elaborează de către CNPEE, ținând seama de următoarele cerințe:
a) să fie formulate clar, precis și în strictă concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu;
b) să aibă un nivel mediu de dificultate.

(2) Testele pentru EN-2025 au un format de tip „broșură de test”.

Criteriile de evaluare, precum și alte informații referitoare la stabilirea nivelurilor de performanță atinse sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic, document-tip elaborat de CNPEE și transmis către unitățile de învățământ care organizează EN-2025.

Art. 10. — (1) Testele elaborate pentru EN II, administrate elevilor care au urmat cursurile clasei a II-a în limba română, sunt structurate astfel:
a) primul test vizează evaluarea competențelor de producere a mesajelor scrise;
b) al doilea test vizează evaluarea competențelor de receptare a mesajelor citite;
c) al treilea test vizează evaluarea competențelor de matematică și explorarea mediului.

(2) Testele elaborate pentru EN II, administrate elevilor aparținând minorităților naționale care au urmat cursurile clasei a II-a în limba maternă, sunt structurate astfel:
a) primul test vizează evaluarea competențelor de receptare-producere a mesajelor scrise-citite în limba română;

b) al doilea test vizează evaluarea competențelor de matematică și explorarea mediului;

c) al treilea test vizează evaluarea competențelor de receptare a mesajelor citite în limba maternă;

d) al patrulea test vizează evaluarea competențelor de producere a mesajelor scrise în limba maternă.

(3) Elevilor aparținând minorităților naționale, care au urmat cursurile în limba maternă, li se asigură testele de matematică și explorarea mediului atât în limba în care au studiat, cât și în limba română.

Art. 11. — (1) Testele elaborate pentru EN IV, administrate elevilor care au urmat cursurile clasei a IV-a în limba română, sunt structurate astfel:
a) primul test vizează evaluarea competențelor de înțelegere a textului scris în limba română;
b) al doilea test vizează evaluarea competențelor de matematică și științe ale naturii.

(2) Testele elaborate pentru EN IV, administrate elevilor aparținând minorităților naționale care au urmat cursurile clasei a IV-a în limba maternă, sunt structurate astfel:
a) primul test vizează evaluarea competențelor de înțelegere a textului scris în limba română;
b) al doilea test vizează evaluarea competențelor de matematică și științe ale naturii;
c) al treilea test vizează evaluarea competențelor de înțelegere a textului scris în limba maternă.

(3) Elevilor aparținând minorităților naționale, care au urmat cursurile în limba maternă, li se asigură testele de matematică și științe ale naturii atât în limba în care au studiat, cât și în limba română.

Art. 12. — (1) Testele elaborate pentru EN VI sunt structurate astfel:
a) primul test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” — Limba română;
b) al doilea test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” — Limba maternă;
c) al treilea test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Matematică și Științe ale naturii”.

(2) Elevilor aparținând minorităților naționale, care au urmat cursurile în limba maternă, li se asigură testul care vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Matematică și Științe ale naturii” atât în limba în care au studiat, cât și în limba română.

 

Art. 13. — Durata alocată rezolvării testelor de evaluare este după cum urmează:
— de câte 45 de minute pentru fiecare test administrat la EN II;
— de câte 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV;
— de câte 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN VI.

 

Citește Metodologia, integral, aici: Monitorul Oficial Partea I nr. 913

Evaluările naționale de clasa a II-a Evaluările naționale de clasa a II-a

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.