
Daniel David, ministrul Educației, a calificat drept ”inacceptabil” faptul că aproape jumătate dintre liceeni se află în zona de analfabetism funcțional în privința numerației, rezultat prezentat în raportul cu privire la literația numerică, lansat de compania Brio.
Prezent la lansarea raportului, David a comentat rezultatele studiului: ”Este clar că nu arată bine, eu am și spus, când am lansat în dezbatere planurile-cadru pentru învățământul liceal, că mie mi se pare că noi predăm mult, prost și foarte centralizat. Și ar trebui să gândim ce facem, pentru că este inacceptabil în clasa a douăsprezecea să ai spre 50% oameni care au această formă de analfabetism fucțional în zona numerației. Este ceva de neacceptat pentru o școală. Te și întrebi ce face școala.
Ca să nu mai spun că sunt niște rezultate pe care cred că o să le discut în spațiul public în această perioadă, de testare a competențelor adulților, e vorba despre testul alternativ de la UNESCO. Și acolo, testându-i pe cei care au ieșit din școală, adulți, scorurile arată tot rău, în zona de afectare funcțională avem un număr cu două cifre, în timp ce media internațională în zona respectivă este o cifră.”
”Așa că trebuie să ne gândim foarte serios ce facem în școală de fapt, când ai astfel de rezultate. Eu mereu am spus că, deși, teoretic, toți declarăm că vorbim despre competențe și încercăm să transferăm competențe, adevărul este că foarte puțini trasferă competențe în activitățile lor educaționale. Pentru că competențe ar însemna nu în momente diferite, ci în momentul în care vorbești despre un lucru, să duci cunoștințele declarative, deci ce știi să spui, cunoștințele procedurale, adică ce știi să faci cu acel lucru în zona de curriculum și în zona de viață, și care sunt valorile, de ce este important să înveți acest lucru”, a adăugat ministrul Educației.
Citește mai multe despre Raportul cu privire la literația numerică:
46% dintre elevii de liceu sunt în zona de analfabetism funcțional numeric – raport
analfabetism funcțional analfabetism funcțional