
Marian Cîrlig profesor pentru învățământul primar și tehnologia informației, și-a realizat propria strategie de asigurare a feedback-ului și de evaluare la clasa a II-a.
”O propunere pentru asigurarea feedback-ului la clasă și realizarea evaluării. Eu asta le voi da părinților la prima ședință alături de oferta educațională pentru clasa mea. A fost ceva ce am simțit ca trebuie sa fac pentru clasa si părinții mei”, a transmis profesorul.
Elemente din fișa de feedback realizată de cadrul didactic:
Feedback la clasă – informație oferită elevului în timp real asupra activității elevului la clasă în activitățile formale și nonformale
Când? – în timpul activității la fiecare oră de curs, la evaluările formative (teste, fișe de lucru), la temele pentru acasă, la evaluările sumative de final de unitate de învățare
Ce tip? – auto-feedback, feedback-ul elevilor, feedback-ul profesorului
Prin ce? – grile de feedback (auto-feedback, co-feedback, feedback cadru didactic) pe fișele de lucru/caietele de lucru din clasă sau acasă, aprecierea orală sau scrisă asupra implicării în activitatea frontală și individuală, platforme digitale (Edpuzzle, Flipgrid, Google Classroom, Kahoot, FreshGrade), momente săptămânale de reflecție, formulare tipizate de transmitere periodică a modului de rezolvare a sarcinilor școlare
Cum?
Cu ce? – fișe de lucru, activități de muncă independentă pe caietele de clasă, caietele de teme, portofolii, investigații, experimente, fișe de lectură, mail, rapoarte Kahoot, rapoarte WordWall și LearningApps, rapoarte Nearpod, rapoarte Edpuzzle, înregistrări Flipgrid, Brio, lucrări digitale partajate cu cadrul didactic, materiale foto și video realizate de copii, lucările de la AVAP
Documentul este disponibil integral, în format editabil, aici:
Strategia de asigurare a feedback-ului și realizarea evaluării