fbpx

Prof. Mihaela Popa: Cred că vor fi note mici la matematică. Au fost 24 de probleme în 120 de minute!

Mihaela Popa, profesoară de matematică și fost secretar de stat în Ministerul Educației, a explicat pentru Educație Privată de ce crede că elevii vor obține note mici la proba de matematică de la Evaluarea Națională.

„Formatul subiectelor este identic cu cel din anii trecuți.
Cred că vor fi note mici la matematică (nu mă refer la elevii olimpici) pentru că în primul rând sunt 24 de probleme în 120 de minute! Asta înseamnă 5 minute /problemă.
Dacă din acest timp scădem minutele cu emoții la început, apoi citrrea și înțelegerea textului și cerinței, rămân în medie 3 min/ problemă
E foarte puțin având în vedere că cel puțin 6  probleme cereau mai mult de 3 min pt găsirea soluției și calculul necesar.
După „fast food” am trecut cu brio la „fast education”. Din acest motiv suntem codași la a dezvoltă gândirea critică și creativitatea la copii!
În toată această perioadă elevii au fost „dopați” cu teste de antrenament tip   iar la subiectele grilă elevii ( buni și foarte buni) greșesc din neatenție din cauza timpului scurt alocat pentru fiecare problemă.
Nu cred că ăsta e scopul unei evaluări care  ierarhizaează elevii și care trebuia de mult eliminată, pentru că acest sistem  a adus educația din România pe ultimele locuri!”, a transmis Mihaela Popa pentru Educație Privată.

2 comments

  1. Crissa spune:

    De acord. Copilul meu și-ar fi dorit încă cel puțin 30 – 60 de minute. Nu este un copil de 10, ci mediu, de 8. Mi-a spus că pentru a atinge acest 8 avea nevoie de timp.

  2. Nicoleta Ilie spune:

    De ceva timp îmi pun această intrebare: „care este scopul acestei Evaluări Naționale?”
    Programa școlară este foarte încărcată, profesorii nu au timp să explice îndeajuns pentru că elevii să asimileze noile informații, iar părinții trebuie să suplimenteze cu meditații, pentru ca odraselele lor să poată face față cu brio, la un examen ce nu reflectă imaginea reală a sistemului de învățământ actual.
    Cu ce și cu cine ne lăudăm?
    Cu un sistem de învățământ care aduce plus valoare fiecărui elev, cu elevi care au fost încurajați de profesorii lor să iubească a învăța/ a studia/ a cunoaște, sau ne mulțumim cu cei n% care au excelat și ridică media medie a acelei promoții de elevi promovați?
    Ar trebui să se facă un experiment, ca la fiecare doi ani, toți cei din sistemul de învățământ ( de la cadre didactice până la ministrul învățământului) să fie evaluați cu un test de Evaluare Națională.
    Oare cum ar fi?

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.