
Conducerea Colegiului Național Gheorghe Șincai a publicat în dezbatere publică, propunerea de pilotare pe care își dorește să o pună în practică.
Propuneri din proiectul de pilotare:
Se reduce numărul de discipline pe săptămână la 8-9, fără afectarea normelor profesorilor și fără afectarea numărului total de ore pe săptămână prevăzut în planurile-cadru în vigoare.
Disciplinele cu 1-2 ore pe săptămână se redistribuie pe 6/12/18 săptămâni, iar cele cu cel puțin 3 ore pe săptămână rămân discipline anuale.
Excepție fac:
-Educația fizică
– CDȘ (unele) la discipline de bacalaureat
Modelul pilotat deja de Colegiul Național Gheorghe Lazăr, București: în a doua jumătate a anului școlar elevii din clasele a XII-a vin fizic la școală doar pentru disciplinele la care susțin bacalaureatul, restul se derulează online asincron.
Obiectivele pilotării:
1. Eficientizarea învățării prin concentrarea atenției elevilor din Colegiul Național Gheorghe Șincai la doar 8-9 discipline de studiu, într-o săptămână, față de 14-17 câte sunt în prezent.
2. Introducerea unui sistem de studiu axat pe disciplinele de bază ale specializării alese de elevi la admiterea în liceu, prin alternarea modulară a disciplinelor din extra-profil/specializare.
Impactul asupra elevilor, potrivit școlii:
Pentru elevi, implementarea proiectului aduce reducerea numărului de discipline asupra cărora se concentrează într–o săptămână, de la 14-17, la 8–9, concentrându-le atenția pe mai puține sarcini de lucru și pe mai puține domenii.
Elevii vor avea posibilitatea de redresare a situațiilor școlare dificile prin (eventuale) ore remediale în ultimele două săptămâni din anul școlar și prin evaluarea finală prevăzută în această perioadă.
Proiectul de pilotare poate fi citit, integral, aici.