
În județul Iași, testarea inițială standardizată pe platforma Brio au adus o creștere în performanțele elevilor, față de anul trecut, însă scorul mediu rămâne în jur de 50, anunță Ziarul de Iași.
Potrivit sursei citate, aproape 50.000 de elevi au fost testați la disciplinele fundamentale, iar rezultatele subliniază diferențe de performanță în funcție de mediul de reziliență și disciplină. Reprezentanții Brio susțin că testarea a oferit părinților un nou instrument pentru a evalua progresul academic al copiilor.
Limba română înregistrează o medie de 52,1, în timp ce la Matematică și Fizică scorurile se situează astfel: Matematică (V-IX) – 47,7; Matematică 3h (X-XII) – 49,2; Matematică 4h (X-XII) – 60,5 și Fizică – 48,4. Materiile umaniste, în special Istoria (61,2) și Geografia (55,3), au beneficiat de o performanță mai bună. La Biologie, media scorului total înregistrat în acest an este 53,9, la Informatică este 49,7, iar la Informatică intensiv este 47,3.
„În general, atunci când vezi un scor de 50, intervine panica. E greșit să intervină panica. Ai spune că e un scor mai degrabă mediu, însă scorul acesta poate fi explicat prin faptul că e o evaluare inițială. Știm că există pierdere de învățare pe parcursul vacanței mari, care aduce relaxare și distracție. Este un scor foarte bun, dacă îl compari cu ce se întâmplă în alte părți din țară, iar județul Iași stă foarte sus în ierarhie. Cu cât mergi mai mult înspre finalul unui ciclu de învățământ, cu atât ai mai mult interes pentru învățare. E habitual ca în clasa a IX-a, după ce ai trecut de un hop, să fii mai degrabă relaxat în felul în care tratezi școala. Clasele a IX-a și a X-a nu sunt văzute de copii ca fiind clase dificile”, a declarat Dragoș Iliescu, fondatorul BRIO.