
Scrisul de mână este impus printr-o nouă lege elevilor din California. Începând din acest an, elevii din școlile primare sunt obligați să învețe scrisul de mână cursiv, după ce această abilitate s-a perimat în era calculatoarelor și a telefoanelor inteligente, potrivit Reuters, citată de Digi24.
Proiectul de lege 446 al Adunării legislative, susținut de fosta profesoară de școală primară Sharon Quirk-Silva și promulgat în luna octombrie, impune predarea scrisului de mână pentru cei 2,6 milioane de californieni din clasele I-VI, aproximativ între 6 și 12 ani, și lecții de cursivitate pentru clasele „adecvate” – în general considerate a fi de la clasa a treia în sus.
Experții spun că învățarea scrisului cursiv îmbunătățește dezvoltarea cognitivă, înțelegerea lecturii și abilitățile motorii fine, printre alte beneficii. Unii educatori găsesc, de asemenea, valoare în a-i învăța pe copii să citească documente istorice și scrisori de familie din generațiile trecute.
La Școala Elementară Orangethorpe din Fullerton, profesoara Pamela Keller a declarat că preda deja cursivitatea înainte ca legea să intre în vigoare la 1 ianuarie. Unii copii se plâng de dificultate, la care Keller are un răspuns pregătit.
„Le spunem: «Ei bine, te va face mai deștept, va crea niște conexiuni în creierul tău și te va ajuta să treci la nivelul următor». Și atunci ei devin entuziasmați, pentru că elevii vor să fie mai inteligenți. Ei vor să învețe”, a declarat Keller.
În timp ce preda o lecție de cursivitate săptămâna aceasta, Keller i-a încurajartpe elevii săi: „Relaxați-vă puțin – faceți-o foarte ușor… O gumă de șters este cel mai bun prieten al nostru… Această buclă este minunată. Iubesc acea buclă”.
În timpul unei vizite recente la biblioteca școlii, profesoara Keller a spus că un elev s-a animat când a văzut o imagine a Constituției SUA, scrisă în 1787, remarcând: „Este cursivă!”.
Mai mulți elevi ai lui Keller au recunoscut că materia a fost dificilă, în special litera Z, dar le-a plăcut totuși.
„Îmi place, pentru că mi se pare că este mai elegant să scrii și este distractiv să înveți litere noi”, a spus Sophie Guardia, o fetiță de 9 ani din clasa a patra. În clasa profesoarei Nancy Karcher, reacțiile elevilor de clasa a treia au variat de la „Este distractiv” și „Este frumos” la „Acum pot citi scrisul mamei mele”.