Un copil educat este un om câștigat, Alătură-te comunității www.educatieprivata.ro și vei afla primul sau prima despre ceea ce te interesează : concursuri, olimpiade, baterii de teste, meditații sau despre activitățile de timp liber pe care le recomandăm.
Prin completarea datelor pentru Educație Privată ești de acord cu Termenii de Utilizare si Nota de Confidențialitate.
Alătură-te comunității cadrelor didactice www.educatieprivata.ro si vei avea acces la exemple de bune practici, invitații la seminarii și conferințe despre educație și anunțuri de carieră din țară sau stăinătate.
Prin completarea datelor pentru Educație Privată ești de acord cu Termenii de Utilizare si Nota de Confidențialitate
Un părinte informat se va înțelege mult mai ușor cu propriul copil. Alătură-te comunității de părinți www.educatieprivata.ro și vei primi informații despre sistemul de învățământ privat, alternativele educaționale, ofertele școlilor private, consursuri și olimpiade, meditații sau programele de pregătire anunțate de unitățile școlare partenere.
Prin completarea datelor pentru Educație Privată ești de acord cu Termenii de Utilizare si Nota de Confidențialitate
Ministerul Educației intenționează să introducă mai multe modificări în evaluările naționale de clasa a II-a, a IV-a și a VI-a.
Una dintre schimbări este că rezultatele vor fi cuantificate prin punctaje care, ulterior, vor putea fi transformate în note, la cererea elevului.
Ministerul a anunțat, astăzi, că a lansat în consultare publică proiectul de Ordin de Ministru privind aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2024-2025.
Principalele noutăți aduse de Metodologie sunt:
– rezultatele evaluării se raportează sub formă de punctaje;
– la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative / note și pot fi trecute în catalog;
– rezultatele la evaluarea națională sunt consemnate în portofoliul educațional al elevului;
– CNPEE va putea organiza sesiuni de instruire în format online cu președinții comisiilor județene de organizare și desfășurare a evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a.
Rezultatele individuale obţinute la EN-2025 nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative / note și pot fi trecute în catalog. Rezultatele sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin: a) elaborarea planurilor individualizate de învăţare; b) informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
Rezultatele individuale la EN-2025 cuprinse în fişele de evaluare, sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic şi de către colectivul de catedră din fiecare unitate şcolară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/orientare care cuprinde informaţii, diagnostice şi prognostice în vederea orientării şi optimizării învăţării.