Serinella Zara, profesoară de limba română: Structura subiectului al III-lea este anacronică

Photo 182814805 | Exam © Arrowsmith2 | Dreamstime.com

Serinella Zara, profesoară de limba română la Colegiul „Mihai Eminescu” din Iaşi, afirmă că structura subiectului ai III-lea de la bacalaureat este anacronică.

Principala problemă identificată de aceasta este absenţa diferenţierii între profilul real şi profilul uman, deşi numărul de ore de limba română diferă.

„S-a canonizat un tipar. Se ştie foarte bine faptul că subiectul I înseamnă nişte exerciţii şi un text argumentativ. Subiectul al II-lea presupune un text literar la prima vedere, unde se cere un minimum de cinci rânduri. Elevii, de obicei, scriu o pagină. Din punctul meu de vedere, subiectul acesta ar trebui să fie principal. Adică, un text literar la prima vedere care să solicite copilul din punct de vedere al spritului critic, al intelectului, al creativităţii”, a precizat profesoara de limba română, citată de Ziarul de Iași.

„De foarte multe ori, Bacalaureatul este o metodă de a ucide în clasa a XII-a ce se construieşte pentru mulţi dintre copii. Pentru că se tem de subiectul al III-lea, le rămâne această idee în cap, că trebuie să înveţe un eseu. Foarte puţini vor merge la examen cu o schemă mentală a unui text. Ei vor merge cu un comentariu pe care şi-l pregătesc, ca să nu rateze punctajul. Este o mare neregulă în privinţa structurii subiectului. Nu îmi pun neapărat problema autorilor, care şi ei ar trebui primeniţi, pentru a intra scriitorii contemporani. Problema este că structura subiectului e anacronică şi, bineînţeles, şi programa”, a completat cadrul didactic de la Colegiul „Mihai Eminescu”.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.