
Rodica Chiriac și George Iftimie, profesori de matematică la Little London International Academy, au analizat pentru Educație Privată subiectele pe care le-au avut de rezolvat, astăzi, la proba de matematică de la simularea Evaluării Naționale.
Concluzia comună a celor două cadre didactice este că subiectele au fost construite echilibrat, iar cel de-al treilea a avut un grad de dificultate mai ridicat.
Subiectele au fost publicate, în premieră, de Edupedu.
Analiza profesoarei Rodica Chiriac:
Subiectele au fost bine structurate și clar formulate, făcând diferența între nivelul mediu și cel performant.
Itemii au fost concepuți cu grijă, asigurând relevanță și claritate în formulare.
Simularea de anul acesta a fost echilibrată, completă, fiind evaluate toate conținuturile studiate până în prezent.
La subiectul al III-lea, problema 5 ar fi putut ridica dificultăți de abordare.
Analiza realizată de profesorul George Iftimie:
Simularea Evaluării Naționale la Matematică a fost, per ansamblu, bine echilibrată, oferind elevilor șansa de a-și demonstra cunoștințele. Primele două subiecte au fost accesibile, acoperind noțiuni fundamentale precum calculul aritmetic, proprietăți geometrice simple și raționamente logice intuitive. Aceste exerciții pot permite majorității elevilor să obțină un punctaj consistent și să capete încredere în propriile abilități.
În schimb, subiectul al treilea a ridicat dificultăți pentru mulți dintre ei, ceea ce este de așteptat, având în vedere nivelul său mai complex. Problemele care necesitau gândire abstractă și demonstrații mai riguroase au reprezentat o provocare, mai ales pentru elevii care nu au o bază solidă în matematică. Totuși, astfel de cerințe sunt necesare pentru a diferenția nivelurile de pregătire și pentru a evidenția elevii care au o înțelegere aprofundată a materiei.
Consider că această simulare a fost un exercițiu util atât pentru elevi, cât și pentru profesori, oferind un reper clar asupra nivelului actual de pregătire. Accesibilitatea primelor două subiecte a fost un aspect pozitiv, încurajând elevii, însă dificultatea crescută a ultimului subiect arată necesitatea unei pregătiri mai temeinice. Este important ca în perioada rămasă până la examen să lucrăm mai mult pe probleme aplicative și raționamente logice, astfel încât elevii să poată aborda cu încredere orice tip de exercițiu.”
Daca se vorbeste doar despre incurajarea elevilor medii prin note bune la simulare, deja i-am descurajat pe ceilalti. Primele doua subiecte, de nota 7, au fost concepute pentru elevi analfabeti, probabil. Subiectul 3 a fost foarte greu. Prin urmare, un elev bun mai putea prinde 1.5 puncte, total 8.50. Cum se poate face diferentierea intre un elev bun si unul mediocru prin 1.5 puncte. In acest fel, cei mai buni sunt total descurajati de acest mod de a concepte subiectele, de nota 7, foarte usoare, iar pentru diferenta de 3 puncte, subiecte foarte grele. Diferenta dintre note nu reflecta diferenta de valoare dintre elevi.