
Broșura de admitere la liceu pentru anul școlar 2019-2020 a fost publicată în această seară pe site-ul Inspectoratului General al Municipiului București.
Documentul este disponibil aici.
Informații importante din broșură:
Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a a absolvenților
învățământului gimnazial, se calculează ca media ponderată între media generală la Evaluarea
Națională susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a, care are o pondere de 80% şi media generală de
absolvire a claselor a V-a – a VIII-a, care are o pondere de 20% în calculul mediei de admitere.
Calculul mediei de admitere se face astfel:
MA = 0,2 × ABS + 0,8 × EN*
unde:
MA = media de admitere;
ABS = media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a;
EN = media generală obţinută la evaluarea naţională susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a.
ISMB informează că broşura „Admiterea 2019/2020” informează despre rutele educaţionale care pot fi urmate,
profilurile de pregătire, condiţiile de admitere, etc.
Pentru a avea siguranţa unei decizii bine fundamentate cu privire la viitorul educaţional, candidaţii trebuie să deţină informaţii orientative referitoare la :
procedurile de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal de stat
pentru anul şcolar 2019 – 2020 şi calendarul admiterii aprobate prin OMEN nr.
4829/ 30.08.2018;
metodologia de organizare și desfășurare a admiterii în învățământul liceal de stat
pentru anul școlar 2019 – 2020;
procedura de înscriere;
reţeaua unităţilor de învăţământ liceal din municipiul Bucureşti ;
planul de şcolarizare aprobat pentru anul şcolar 2019 – 2020;
filierele, profilurile şi specializările propuse de aceste unităţi de învăţământ liceal;
media ultimului candidat declarat admis, în anul şcolar 2018 – 2019, în unităţile
pentru care şi-au exprimat opţiunea;
calendarul înscrierii la licee;
unităţile şcolare care organizează clase cu predarea unei limbi moderne în regim bilingv sau clase în învăţământul vocaţional;
graficul susţinerii probelor de aptitudini şi a probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau limbă maternă şi centrele de susţinere ale acestora.
ISMB atrage atenția și asupra riscurilor ce pot apărea în acest proces decizional:
fundamentarea opţiunilor pe informaţii incomplete sau raţiuni subiective;
supraevaluarea propriilor abilităţi în cazul unor elevi cu rezultate şcolare modeste;
lipsa de încredere a unor elevi cu potenţial şcolar ridicat;
oscilarea în stabilirea opţiunilor. Studiile referitoare la orientarea elevilor de clasa a VIII-a au arătat că aproape jumătate dintre aceştia sunt indecişi cu câteva luni înainte de admiterea în clasa a IX-a;
insuficienta cunoaştere a ofertei educaţionale şi a reţelei cu unităţile de învăţământ liceal;
completarea greşită a codurilor în fişa de înscriere;
aprecierea inexactă a nivelului de concurenţă între candidaţii care aleg aceeaşi unitate şcolară (anumite licee, profiluri sau specializări);
completarea pe fişa de înscriere a unui număr insuficient de opţiuni.