Studenții UBB și UMF au primit kituri de suporteri cu înjurături și mesaje care instigă la violență

Studenții din anul I de la UBB și UMF din Cluj-Napoca au primit kituri care includ și o broșură cu înjurături și mesaje vulgare care instigă la violență și viol. UMF „Iuliu Hațieganu” consideră incidentul drept o neînțelegere, ignorând întrebările adresate de Educație Privată. Universitatea Babeș-Bolyai a trasmis că broșurile au fost retrase din pachete și că „este important ca ideea frumoasă a campaniei care s-a bucurat de un foarte mare succes în rândul studenților să nu fie umbrită de o eroare regretabilă”.

Clubul de fotbal U Cluj a lansat o campanie denumită „stUdent la Cluj”, sponsorizată de o companie de pariuri sportive, care îi vizează pe boboci și prin care încearcă să îi aducă pe stadion la meciul cu Oțelul Galați ce va avea loc pe 18 octombrie la Cluj Arena. Pachetele oferite gratuit de echipa locală au fost distribuite de Universitatea Babeș-Bolyai și Universitatea de Medicină și Farmacie din Cluj-Napoca. Acestea includ o broșură cu mesaje vulgare, care instigă la violență și viol, promovată sub forma unui „carnet de student cu cântecele galeriei”, potrivit fotografiilor publicate de site-ul Actual de Cluj.

«Campania este organizată de Asociația Sportivă Fotbal Club Universitatea Cluj, în parteneriat cu (…), cu sprijinul Universității Babeș-Bolyai și al Universității de Medicină și Farmacie “Iuliu Hațieganu”, în perioada 12-18 octombrie 2024. Campania constă în distribuirea, către studenții din anul 1 – licență de la cele șase universități de stat din Cluj, a unui număr de 1919 kit-uri gratuite compuse din: „carnet de student” cu cântecele galeriei, un tricou de suporter „U” Cluj, o invitație la Tribuna a 2-a la partida FC Universitatea Cluj – Oțelul Galați, programată vineri, 18 octombrie 2024, de la ora 21:00, pe Cluj Arena», se arată în regulamentul campaniei disponibil pe site-ul U Cluj

„Regretăm orice neînțelegere”

Educație Privată a solicitat UMF „Iuliu Hațieganu” să răspundă dacă a fost deschisă vreo investigație internă care să clarifice incidentul și ce măsuri intenționează să ia pentru a preveni astfel de situații. Biroul de comunicare al instituției academice a ignorat întrebările și, într-un răspuns formulat din trei fraze, a precizat că s-a alăturat cu entuziasm campaniei și consideră incidentul drept o neînțelegere.

„Ne-am alăturat cu entuziasm campaniei „StUdent la Cluj” inițiată de clubul sportiv FC ”Universitatea”, în parteneriat cu toate universitățile din orașul nostru, pentru a sprijini și încuraja spiritul studențesc, implicarea tinerilor în activități sportive și culturale, de a cunoaște istoria sportului universitar clujean, în deplină armonie cu valorile UMF „Iuliu Hațieganu”. Ideea campaniei „StUdent la Cluj” este binevenită în rândul comunității academice și regretăm orice neînțelegere cauzată de conținutul controversat al broșurii cu cântecele galeriei. Dorim să reafirmăm angajamentul nostru față de standardele înalte de etică și integritate care definesc universitatea noastră”, a transmis UMF „Iuliu Hațieganu” la solicitarea Educație Privată.

„O eroare regretabilă”

Într-un răspuns solicitat de Educație Privată, Universitatea Babeș-Bolyai afirmă că broșurile au fost retrase din pachete și că „este important ca ideea frumoasă a campaniei care s-a bucurat de un foarte mare succes în rândul studenților să nu fie umbrită de o eroare regretabilă”.

„Broșura cu versurile galeriei U Cluj a fost eliminată din kit-urile distribuite studenților, Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) fiind împotriva oricăror forme de manifestare a comportamentelor necorespunzătoare mediului academic, agresive, indecente sau lipsite de fair-play. UBB promovează valorile multiculturalității, diversității și incluziunii, precum și pe cele ale excelenței în toate domeniile de activitate pe care le abordează, iar implicarea în campania „stUdent la Cluj” urmărește tocmai închegarea unei comunități academice guvernată de spiritul sportivității. Din această perspectivă, este important ca ideea frumoasă a campaniei care s-a bucurat de un foarte mare succes în rândul studenților să nu fie umbrită de o eroare regretabilă”, a transmis UBB Cluj pentru Educație Privată.

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca mai precizează, în același răspuns, că a promovat și continuă să promoveze «tradiția și excelența academică, spiritul universitar fiind cel care ne ghidează toate acțiunile. Campania „stUdent la Cluj”, în care UBB  a intrat ca partener la invitația FC Universitatea Cluj, este una menită să atragă studenții către mișcarea sportivă clujeană și să închege comunitatea din care Universitatea noastră face parte, alături de toate celelalte universități publice din Cluj, ca membru fondator al Asociației Sportive Universitatea Cluj.»

 

sursa foto: actualdecluj.ro

„Regretăm situația, campania va continua”

Clubul de fotbal a reacționat prin brand managerul Mihai Moga. El spune, pentru Actual de Cluj, că situația este regretabilă, broșurile au fost eliminate din pachete și campania va continua.

„Regretăm situația. Textul cărții cu cântecele galeriei a fost furnizat de suporteri pentru această campanie. Există două versiuni ale respectivei cărți și, din păcate, dintr-o regretabilă eroare, nu a fost trimisă spre tipar versiunea «clean». Ne cerem scuze celor care au fost afectați și celor care s-au simțit deranjați, este o situație neplăcută pentru care nu au nicio vină partenerii implicați în campanie. Campania a fost foarte apreciată și va continua, deocamdată fără respectiva tipăritură, care a fost retrasă deja de la distribuție. În cel mai scurt timp, va ieși de la tipar versiunea corectă, care va fi reintrodusă apoi în procesul de distribuție, în cadrul campaniei. Le mulțumim celor care ne-au atras atenția cu promptitudine asupra erorii și ne-au permis să o corectăm rapid”, a declarat Mihai Moga, brand manager la Universitatea Cluj, pentru Actual de Cluj.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.