
Aproape 60% din cadrele didactice afirmă că sunt întotdeauna corecte și obiective în procesul de evaluare, potrivit unui chestionar realizat de Consiliul Național al Elevilor. Același studiu arată că 39,3% din profesori sunt de părere că acest principiu le guvernează activitatea într-o măsură moderată.
La polul opus, doar 1% dintre profesorii incluși în studiu au afirmat că duc lipsă de obiectivitate și corectitudine în procesul de evaluare al beneficiarilor direcți ai educației.
La aceeași întrebare, însă adresată elevilor, 45,5% dintre respondenți au afirmat că profesorii nu evaluează în mod obiectiv deloc sau destul de rar, iar 36,3% dintre elevi au spus că au sesizat o evaluare obiectivă în mare parte dintre contextele școlare. Totuși, doar 18,3% dintre elevi au putut declara că profesorii sunt obiectivi întotdeauna în procesul de evaluare a elevilor.
În contextul pandemiei de COVID-19, elevii care nu dispuneau de resursele necesare participării la orele online puteau solicita unității de învățământ un dispozitiv care să le
faciliteze participarea la ore. Astfel, 85,3% dintre elevii respondenți au spus că încă de la începutul anului școlar au dispus de resurse digitale, 11,3% au dispus parțial de aceste
resurse, iar 3,5% declară că nu au dispus deloc de resurse.
Metodologie de cercetare sociologică
• Metoda de cercetare: anchetă pe bază de chestionar autocompletat
• Tehnică de cercetare: sondaj de opinie online, ale cărui întrebări au fost corelate în mod direct cu drepturi și obligații consemnate în actele normative în vigoare;
• Volumul eșantionului: 27.408 de elevi și profesori
• Metoda de cercetare:
Metoda de cercetare folosită pentru ambele grupuri țintă (elevi și cadre didactice) a fost ancheta pe bază de chestionar autocompletat, după cum urmează:
Ancheta în rândul elevilor a avut drept grup țintă elevii înmatriculați în unitățile de învățământ preuniversitar gimnazial și liceal din România.
Volumul eșantionului de elevi a fost de 25.352. Dintre aceștia:
• 12,4% provin din mediul rural;
• 87,2% provin din mediul urban.
Ancheta în rândul cadrelor didactice a avut drept grup țintă cadrele didactice care predau în unități de învățământ preuniversitar din România.
Volumul eșantionului de cadre didactice a fost de 2.056. Dintre acestea:
• 30,8% predau în mediul rural;
• 69,2% predau în mediul urban.
Sursă foto: https://www.dreamstime.com/stock-photography-student-teacher-classroom-image26272062